Εορτολόγιο: 14/8 Μιχαίας, Προφήτης *... 23:19 - 14/8/2025
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος

  • Γενικά Θέματα
  • Ο Σύνδεσμός μας
  • πατήρ Μάξιμος
  • Αντιαιρετικά
  • Εσχατολογικά
  • Εκδόσεις
  • Φωτό & Βίντεο

Τεύχος 18

  • ΤΟ ΣΥNΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (25-27/5/03)
  • ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΡΑΣΕΙΣ
  • ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ...
  • Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
  • ΠΕΡΙ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Μέρος Β’)
  • "Ιερές Μουσικές της Ολυμπιάδας"
  • Τεύχος 18 - Σεπτέμβριος 2003 - Εξώφυλλο
  • Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ OΡΓΟΥΕΛ ΕΦΘΑΣΕ!!!

Ενότητες

  • Περιοδικόν "Τα Σημεία των Καιρών"
  • Τεύχος 1
  • Τεύχος 11
  • Τεύχος 12
  • Τεύχος 14
  • Τεύχος 16
  • Τεύχος 18
  • Τεύχος 2
  • Τεύχος 20
  • Τεύχος 22
  • Τεύχος 27
  • Τεύχος 3
  • Τεύχος 4
  • Τεύχος 5
  • Τεύχος 8
Βυζαντινή Μουσική

Φωτό & Βίντεο






Δείτε περισσότερο υλικό »

Δημοφιλή Άρθρα

  • Σύντομο Βιογραφικό π. Μαξίμου
  • Ας Μετανοήσουμε ΟΛΟΙ, γιατί ΣΥΝΤΟΜΑ θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Κ.Η.Ι. Χριστού!
  • Αγαπητοί μας φίλοι! Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου μας
  • Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
  • Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Τι εορτάζουμε καθημερινά.
  • Εικόνες και videos
  • Ο Προφήτης Δανιήλ αποκαλύπτει το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία
  • Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις - Διακοπή κοινωνίας πατρός Μαξίμου (Κυριακή Ορθοδοξίας 2011)
  • Διάφορες Δραστηριότητες
  • Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983,2013

Εορτολόγιο (νέο ημ.)

14/8 Μιχαίας, Προφήτης *


Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΜΙΧΑΙΑΣ         ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Ο προφήτης Μιχαίας έζησε στην Ιερουσαλήμ το 748 - 696 π.Χ., επί των βασιλέων Ιωάθαμ, Άχαζ και Εζεκίου. Ανήκε στη φυλή του Ιούδα και γεννήθηκε στη Μορασθή, γι’ αυτό και ονομάσθηκε και Μορασθίτης.Ο Μιχαίας, σχεδόν σύγχρονος με τον προφήτη Ησαΐα, είναι έκτος από τους μικρούς λεγόμενους προφήτες. Η προφητεία του αποτελείται από επτά κεφάλαια. Στα πρώτα τρία, προαναγγέλλει την καταστροφή της Σαμάρειας. Στα επόμενα δύο μιλάει για την έλευση του Μεσσία και στα δύο τελευταία ελέγχει το λαό του Ισραήλ, που για να εξιλεωθεί ζήτα να κάνει διάφορες θυσίες στο Θεό, ενώ ο Μιχαίας του υπενθυμίζει το πραγματικό καθήκον που έχει στο Θεό, με την εξής ερώτηση: «Τι Κύριος εκζητεί παρά σου, αλλ’ ή του ποιείν κρίμα και αγαπάν έλεον και έτοιμ...
Περισσότερα »

Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)

1/8 Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού *


ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ          Σήμερα η Εκκλησία μας εορτάζει την Πρόοδο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, δηλαδή την έξοδο του Τιμίου Σταυρού από το παλάτι (ή κατ’ άλλους από το σκευοφυλάκιο της Μεγάλης Εκκλησίας) στην Πόλη. Βλέπε σχετικά και προεόρτια την 31η Ιουλίου. Ο Πατμιακός Κώδικας 266, αναγράφει ότι κατά την 1η Αυγούστου στη Μεγάλη Εκκλησία ετελείτο «ἡ Βάπτισις τῶν τιμίων Ξύλων».     Ἀπολυτίκιον. Ἦχος α’.Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου, καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος, καὶ τὸ σὸν φυλάττων, διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.   Κοντάκιον.Ήχος γ’. Η Παρθένος σήμερον.Ο Σ...
Περισσότερα »

Newsletter

Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας

"Ιερές Μουσικές της Ολυμπιάδας"

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2004 - 5165 εμφανίσεις άρθρου

Πολιτιστική εκδήλωσις η προάγγελος της πανθρησκείας;
Του Αρχιμανδρίτου  Γ.  ΚΑΨΑΝΗ

 

Η ανακοίνωσις για τις "Ιερές Μουσικές της Ολυμπιάδας" (Εφημ."Καθημερινή" 19-6-2003) φαίνεται να δικαιώνη την ανησυχία πολλών, ότι η Πολιτιστική Ολυμπιάδα και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, θα χρησιμοποιηθούν και για την προώθησι των σχεδίων της Νεας Εποχής, και μάλιστα για την προβολή της Πανθρησκείας.

Παρόμοιες εκδηλώσεις, πληροφορούμεθα ότι έγιναν και στούς προηγούμενους Ολυμπιακούς Αγώνες, που διοργανώθηκαν στο Σιδνεϋ και στην Ατλάντα. Είναι γνωστό ότι η πανανθρώπινη ενότης, όπως την οραματίζονται οι νεοεποχίτες, δεν μπορεί να πραγματοποιηθή χωρίς την θρησκευτική ενότητα. Η δε θρησκευτική ενότης, προϋποθέτει την συγκρητιστική ανάμειξη όλων των θρησκειών, σε μια πανθρησκεία.

Η "ιέρεια" και "προφήτις" της Νεας Εποχής, η Alice Bailey , έγραφε: "Ανατέλλει η ημέρα κατά την οποία όλαι αι θρησκείαι θα θεωρούνται ως προερχόμεναι από μίαν μεγάλην πνευματικήν πηγήν· όλαι θα θεωρούνται ότι αποτελούν εν τω συνόλω των την ενιαίαν ρίζαν, από την οποίαν είναι αναπόφευκτον να προβάλει η καθολική παγκόσμιος θρησκεία. Δεν θα υπάρχουν τότε ούτε χριστιανοί, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε ιουδαίοι, ούτε εθνικοί, αλλ’ απλώς και μόνον ένα μέγα σώμα πιστών, που θα προέρχονται από όλας τας τρεχούσας θρησκείας. Ούτοι θα αποδέχονται τας ιδίας αληθείας, όχι ως θεολογικάς αντιλήψεις, αλλ’ ως ουσιώδεις δια την πνευματικήν ζωήν. Θα ίστανται όλοι ηνωμένοι επάνω εις το ίδιον βάθρον της αδελφότητος και των ανθρωπίνων σχέσεων... Μια τοιαύτη παγκόσμιος θρησκεία δεν αποτελεί νωχελή ονειροπόλησιν, αλλά κάτι το οποίον σήμερον προσλαμβάνει μορφήν σαφή" (Τα προβλήματα της ανθρωπότητος, σελ.206).

Σ’ αυτές τις κατευθύνσεις κινείται και ο διεθνής τεκτονισμός, που δέχεται τον Κυριο Ιησού Χριστό, όπως όλους τούς ιδρυτάς θρησκειών, ως έναν από τούς μύστας.

Οι διαθρησκειακές συναντήσεις, συμπόσια, συνέδρια και μάλιστα αυτά που συνοδεύονται από κάποιες συμπροσευχές η συμβολικές τελετουργίες (Ασσίζη), καλλιεργούν την ιδέα της πανθρησκείας.

Γνωρίζω, βέβαια, ότι όποιος τολμήσει να διαφωνή με αυτές τις εκδηλώσεις, κινδυνεύει να χαρακτηρισθή "δημοκρατικώτατα" ως φανατικός, φονταμενταλιστής, ταλιμπάν της Ορθοδοξίας. Αλλά, επειδή η Πιστις μας είναι ο,τι πολυτιμώτερο έχουμε στην ζωη μας, δεν θα φοβηθούμε και δεν θα σιωπήσουμε. Άλλωστε και διανοούμενοι που δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν φονταμενταλισταί, διαφωνούν με αυτές. Αξιόλογη κριτική των διαθρησκειακών εκδηλώσεων άσκησε ο καθηγητής Χρήστος Γιανναράς σε επιφυλλίδα του στην "Καθημερινή" (25-5-2003) με τίτλο: "Εις ολιγωρίαν ιερών και οσίων".

Οι οργανωταί των "Ιερών Μουσικών" μας καθησυχάζουν, ότι οι εκδηλώσεις δεν θα έχουν θρησκευτικό χαρακτήρα.

Αλλά τότε, γιατί χαρακτηρίζονται ως "ιερές μουσικές"; Η έννοια του ιερού δεν χαρακτηρίζει θρησκευτικές αξίες; Και γιατί ομιλούν περί "τελετουργιών"; Γιατί τα περισσότερα συγκροτήματα προέρχονται από τον χώρο των διαφόρων θρησκειών;

Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τεχνης θα τραγουδήσουν η θα ψάλουν; Οι ύμνοι και οι προσευχές της λατρευούσης Εκκλησίας μπορούν να γίνουν πολιτιστική εκδήλωσις προς τέρψιν των ακροατών;

Ο αγαπητός μας και διακεκριμμένος Υπουργός Πολιτισμού δηλώνει: "Οι "Ιερές Μουσικές" είναι η πιο κοντινή εκδήλωση στο βασικό πολιτικό σύνθημα της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, την αναζήτηση ενός πολιτισμού των πολιτισμών" ("Καθημερινή" 19-6-2003).

Θα ήθελα να ερωτήσω: Μηπως η επίκλησις του "πολιτισμού των πολιτισμών" εμπεριέχει την έννοια της θρησκείας των θρησκειών;

Γράφει η ανακοίνωσις: "Ο κύκλος θα κορυφωθεί στην κοιτίδα των Ολυμπιακών Αγώνων, στο αρχαίο στάδιο της Ολυμπίας (13/7), με την μεγαλοπρεπή εκδήλωση "Τελετουργίες του κόσμου", όπου θα συμμετέχουν όλα τα συγκροτήματα, σε ένα μήνυμα συναδέλφωσης λαών, πολιτισμών και θρησκειών".

Νομίζω ότι και στην παράγραφο αυτή αποκαλύπτεται ότι η εκδήλωσις αυτή, που φέρει τον τίτλο "τελετουργίες του κόσμου" (γιατί άραγε τελετουργίες;), δεν είναι άμοιρη συγκρητιστικού χαρακτήρος. Πρόκειται, εξ άλλου, κατά την ανακοίνωσι, για "μαραθώνιο συναυλιών και τελετουργιών" και για χορούς "ειρήνης και πολέμου, έκστασης και μυστικισμού". Η έκστασις και ο μυστικισμός δεν είναι, επίσης, φαινόμενα θρησκευτικά;

Ας μου επιτραπή η εξής ακόμη παρατήρησις. Λεγει ο κ. Υπουργός: "Δεν είναι τυχαίο. Το σύνθημα της Π.Ο. (Πολιτιστικής Ολυμπιάδος) είναι η απάντησή μας στις ποικίλες συγκρούσεις και θεωρίες που καλλιεργούνται στην εποχή μας, καθώς και στην χειρότερη εκδοχή της παγκοσμιοποίησης, ως μία μονοδιάστατη προσέγγιση του πολιτισμού και της κοινωνίας".

Αλλά την μονοδιάστατη προσέγγισι του πολιτισμού και της κοινωνίας επιδιώκει η παγκοσμιοποίησις, δια της επικρατήσεως ενός υπερπολιτισμού και μιας υπερθρησκείας, που καταργούν την πίστι στην μοναδικότητα της εν Χριστώ σωτηρίας. Ο σεβασμός και η αγάπη προς κάθε άνθρωπο και κάθε λαο, ανεξάρτητα από την φυλή, το χρώμα, τον πολιτισμό και την θρησκεία του, επιβάλλουν να μη σχετικοποιούμε την Αλήθεια της Εκκλησίας του Χριστού και να μην αποκρύπτουμε την μοναδικότητα του μηνύματος της Αναστάσεώς Του, για τον κόσμο.

Τον προβληματισμό μου αυτόν φέρω ενώπιον της Εκκλησίας. Εαν η ανησυχία μου είναι δικαιολογημένη, νομίζω ότι ο ευσεβής λαός θα πρέπει να ενημερωθή για να "διακρίνη τα πνεύματα" (Α’ Κορ. ιβ’, 10), τον πνευματικό κίνδυνο που τον απειλεί με την άμβλυνσι της πίστεώς του, ότι μόνον ο Θεάνθρωπος Χριστός και η Αγία μας Ορθόδοξος Εκκλησία αποτελούν την ασφαλή οδό σωτηρίας.

Οι Απόστολοι έτσι εκήρυξαν, οι Πατέρες έτσι εδογμάτισαν, οι Ομολογηταί έτσι ωμολόγησαν, οι πιστοί Χριστιανοί έτσι επίστευσαν. Αυτό δεν είναι μισαλλοδοξία η φανατισμός. Είναι ταπεινή συμπόρευσις "συν πάσι τοις αγίοις". Είναι πιστότης στην "άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν" (Ιουδ. 3).

 

 

 

Επιστροφή στην αρχή ↑
επισκέψεις από 24/8/2005
Γενικά Θέματα | Ο Σύνδεσμός μας | πατήρ Μάξιμος | Αντιαιρετικά | Εσχατολογικά | Το περιοδικό μας | Εκδόσεις | Φωτό & Βίντεο | Επικοινωνία
Άγιος Κοσμάς Ο Αιτωλός - Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος © 2011 Δημιουργία & Φιλοξενία WEXGroupTM