- Καλως ήλθατε στα Αντιαιρετικά
Γενικά Θέματα
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
12/9 Αυτόνομος, Επίσκοπος Ιταλίας, Ιερομάρτυς *
ΑΓΙΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΤΑΛΙΑΣ, ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Αυτόνομος ήταν Επίσκοπος στην Ιταλία και είχε στην Επισκοπή του πλούσια χριστιανική δράση. Όταν άρχισε ο διωγμός του Διοκλητιανού εγκατέλειψε τη θέση του, και πήγε στους Σώρεους της Μικράς Ασίας. Εκεί εγκαταστάθηκε στο σπίτι ενός χριστιανού, του Κορνήλιου και συνέχιζε να διδάσκει το Ευαγγέλιο. Στη συνέχεια μετέβη στην Λυκαονία και στην Ισαυρία για να συνεχίσει το έργο του. Πριν ξεκινήσει το ταξίδι του χειροτόνησε διάκονο τον Κορνήλιο. Ύστερα από καιρό όταν επέστρεψε στους Σωρεούς και είδε το πολύ καλό έργο που είχε κάνει ο Κορνήλιος, δηλαδή το να ασπαστούν τον χριστιανισμό πολλοί άνθρωποι, τον χειροτόνησε ιερέα. Αφού επισκέπτεται πολλές περιοχές στον Εύξεινο Πόντο ε...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
30/8 Αλέξανδρος, Ιωάννης και Παύλος, Πατριάρχαι Κων
ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Άγιος Αλέξανδρος, Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ήταν, όπως λέγουν, «αποστολικοίς χαρίσμασι λαμπρυνόμενος». Σαν πρεσβύτερος ακόμα, διακρινόταν για τη μεγάλη του ευσέβεια, την αρετή και την αγαθότητα του. Στην Α’ Οικουμενική Σύνοδο, που έγινε στη Νίκαια της Βιθυνίας, ο τότε Πατριάρχης τον εξέλεξε αντιπρόσωπο του. Και όταν στη Σύνοδο αυτή καταδικάστηκε ο Άρειος, ο Αλέξανδρος, αν και γέροντας 70 χρονών, δέχθηκε να περιοδεύσει στη Θράκη, Μακεδονία, Θεσσαλία και στην υπόλοιπη Ελλάδα, για να διδάξει και να γνωστοποιήσει τα ορθά δόγματα των αποφάσεων της Συνόδου της Νικαίας. Αλλά ενώ βρισκόταν στην περιοδεία αυτή, ο Πατριάρχης Μητροφάνης απεβίωσε. Όρισε όμως διάδοχό του το...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Καλως ήλθατε στα Αντιαιρετικά
Κυριακή, 29 Απριλίου 2012 - 73917 εμφανίσεις άρθρου
Αγαπητοί μας φίλοι και αδελφοί!
Καλώς ήλθατε στην Αντιαιρετική μας αυτή ενότητα!
«Πρό δέ πάντων καί ἐπί πᾶσι, νήφειν τε καί ἀγρυπνεῖν καί παρατηρεῖσθαι τῶν κλεπτῶν τάς ἐφόδους, ἵνα μή συληθέντες ὑπ’ αὐτῶν λάθωμεν· φυλάξομεν δέ μᾶλλον τό μέγα καί πρῶτον τῆς σωτηρίας ἡμῶν φάρμακον τήν καλήν λέγω τῆς πίστεως κληρονομίαν· ὁμολογοῦντες ψυχῇ τε καί σώματι μετά παρρησίας, ὡς οἱ Πατέρες ἡμᾶς ἐδίδαξαν».
(Ἁγίου Μαξίμου Ὁμολογητοῦ P.G. 91, 465)
Με απλά λόγια, ο Άγιος Μάξιμος εδώ μας λέει ότι, πρέπει πάνω απ΄όλα και πριν απ΄όλα να είμαστε πάντοτε άγρυπνοι και να προσέχουμε πάρα πολύ τις διάφορες επιθέσεις και εφόδους των κλεπτών, δηλαδή του Διαβόλου και των οργάνων του, για να μην μας πιάσουν στον ύπνο και μας κλέψουν ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, την σωτηρία της ψυχής μας.
Γι’αυτό τον λόγο πρέπει πάντοτε να φυλάττουμε ως "κόρην οφθαλμού" το πρώτο και μεγαλύτερο φάρμακο της σωτηρίας μας, που δεν είναι άλλο από την κληρονομιά της Πίστεώς μας, όλη την ΑΛΗΘΕΙΑ της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, ό,τι δηλαδή μας παρέδωσαν ως μεγάλη κληρονομιά ο Κύριός μας, οι Άγιοι Απόστολοι, αι Άγιαι Οικουμενικαί και Τοπικαί Σύνοδοι και όλοι οι Άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες μας.
Και βέβαια, δεν πρέπει μόνον να την φυλάττουμε, αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα και να την ομολογούμε με παρρησία, "ψυχή τε και σώματι" με όλο μας το είναι δηλαδή, όπως άλλωστε έπραξαν και μας δίδαξαν πάντοτε όλοι οι Άγιοι Πατέρες μας.
Εδώ λοιπόν, αγαπητοί μας αδελφοί, στην ενότητα αυτή, συν Θεώ, θα παραθέτουμε και θα μπορείτε να βρίσκετε και να διαβάζετε, όλα εκείνα που έχουν σχέση και αφορούν άμεσα ή έμεσα τα θέματα της Πίστεώς μας, μέσα από τα οποία εκφράζεται η Δογματική διδασκαλία της Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας μας και που για όλα αυτά τα σημαντικά θέματα της Πίστεώς μας, οι Άγιοι Πατέρες μας έδωσαν μεγάλους ομολογιακούς αγώνες, πολλές φορές μάλιστα έως θανάτου, με τούς διαφόρους αιρετικούς όλων των εποχών, που βέβαια σχεδόν πάντα, ήταν κληρικοί, ιερείς και ιδιαίτερα Αρχιερείς.
Όπως είναι γνωστόν, μέσα από τις Άγιες Οικουμενικές και Τοπικές Συνόδους εθεσπίσθησαν όλοι οι Όροι και τα Δόγματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας , που όλοι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πάντοτε ομολογούμε σε κάθε Θεία Λειτουργία (ιδιαίτερα μέσω του ΣΥΜΒΟΛΟΥ της Πίστεώς μας και όχι μόνον), εκφράζοντας έτσι την ομόνοια της Πίστεώς μας, την ορθόδοξη ιδιότητά μας, καθώς και την σταθερότητά μας στην Παράδοση των Αγίων Πατέρων μας.
Ο σκοπός που εθεσπίσθησαν οι Δογματικοί Όροι των Οικουμενικών Συνόδων με τούς οποίους εκφράζεται η ουσία της Πίστεώς μας, υπήρξε διπλός.
Αφ’ ενός μεν για να πληροφορηθεί το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας την Δογματική Της Διδασκαλία, δηλαδή τις αυθεντικές αλήθειες της Πίστεώς μας και αφ’ ετέρου για να αντιμετωπιστούν όλες οι αιρέσεις που από τούς πρώτους χριστιανικούς αιώνες, μέχρι και σήμερα, στόχο τους είχαν και έχουν να πλήξουν την δογματική διδασκαλία της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού μας και να απομακρύνουν το πλήρωμά της από την Αλήθεια, που κατ’ ουσίαν είναι ο ίδιος ο Χριστός, οδηγώντας το έτσι στην απώλεια.
Η εποχή στην οποία μας έχει τάξει όλους εμάς η Πρόνοια του Θεού να υπάρχουμε και να φέρουμε την ευθύνη, αλλά και το καθήκον της διασφαλίσεως της Πίστεως και της συνεχίσεως της Αποστολικής Παραδόσεως, με την ομολογιακή μας μαρτυρία ως Ορθοδόξων Χριστιανών, γνησίων απογόνων των τιτάνειων μορφών των Πατέρων που μας παρέδωσαν αυτήν την Πίστη, η εποχή αυτή λοιπόν, είναι η εποχή του Αντιχρίστου.
Είναι η πλέον ύπουλος, συγκεχυμένη, διεστραμένη, επικίνδυνη, ανειλικρινής, στερουμένης ορθής λογικής και κρίσεως, αντιστρέφουσα κάθε έννοια ηθικής και πνευματικής αξίας και ισοπεδώνοντας κάθε τι ορθόδοξο και χριστιανικό.
Γι’αυτό λοιπόν, επειδή η εποχή στην οποία ζούμε με μία κουβέντα είναι η πλέον πονηρά και αναξιόπιστος και είναι φυσικό ο κάθε χριστιανός να κινδυνεύει να απωλέσει την ΟΡΘΟΔΟΞΗ πνευματική του ταυτότητα (εάν δεν την απώλεσε ήδη) και την χριστιανική του ιδιότητα και επειδή οι αιρετικοί σήμερα στην κυριολεξία «οργιάζουν», γι’ αυτό και κρίναμε αναγκαίο, ωφέλιμο και απαραίτητο, να μιλάμε, να τονίζουμε και να αναφερώμαστε στα θέματα αυτά, ούτως ώστε να μπορέσει ο κάθε ένας καλοπροαίρετος που θέλει και επιθυμεί να μάθει και να γνωρίσει ή και να κατανοήσει περισσότερο την Ορθόδοξη Πίστη μας, γεγονός που αναμφισβήτητα, με την βοήθεια του Θεού πάντα, θα τον βοηθήσει να μείνει πιστός στα Δόγματα και στις Αλήθειες της Ορθοδοξίας μας, αλλά και στον προσωπικό, πνευματικό του αγώνα, φυλάττοντας έτσι το "πρώτον και μέγα φάρμακον της σωτηρίας μας" όπως μας λέγει και ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής και κερδίζοντας τον στέφανον της ομολογίας και την αιώνιον ζωή, όπως πολύ σοφά και ωραία μας λέγει και αναφωνεί ο Απόστολος των Εθνών Παύλος:
«Τον αγώνα τον καλόν ηγώνισμαι, τον δρόμον τετέλεκα την ΠΙΣΤΙΝ ΤΕΤΗΡΗΚΑ, λοιπόν απόκειταί μοι ο της δικαιοσύνης στέφανος, ον αποδώσει μοι ο Κύριος εν εκείνη τη ημέρα». (Β’ Τιμ. δ΄, 7-8)