Παιδεία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
17/4 Μακάριος Κορίνθου, Επίσκοπος *
ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Γεννήθηκε στα Τρίκαλα της Κορινθίας το 1731 μ.Χ. από γονείς που κατάγονταν από το γένος των διάσημων Νοταράδων. Το όνομα του πατέρα του ήταν Γεώργιος (ή Γεωργαντάς) και της μητέρας του, Αναστασία. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Μιχαήλ. Τα πρώτα του γράμματα τα έμαθε στην πατρίδα του, αλλά είχε μεγάλο ζήλο στη μοναχική ζωή. Έτσι κρυφά από τους γονείς έφυγε για το Μέγα Σπήλαιο. Ο πατέρας του όμως τον ανακάλυψε και τον οδήγησε πίσω στο σπίτι, οπού συνεχώς μελετούσε. Όταν κάποιο καιρό η Κόρινθος είχε έλλειψη διδασκάλου, ανέλαβε αυτός δωρεάν τη διδασκαλία των νέων. Σαν δάσκαλος διέπρεψε και αγαπήθηκε για τη σεμνότητα της ζωής του από τους Κορινθίους, που μετά τον θάνατο του επισκόπου τους Παρθενίου (1764 μ.Χ.)...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
4/4 Ζωσιμάς, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΖΩΣΙΜΑΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Έζησε στους χρόνους του αυτοκράτορος Ιουστινιανού (527 - 565 μ.Χ.). Σύμφωνα με τον βιογράφο του Άγιο Σωφρόνιο, Αρχιεπίσκοπο Ιεροσολύμων, αφιερώθηκε στον Θεό από παιδί και ασκήθηκε σε όλα τα είδη των αρετών. Περιήλθε περί τους χίλιους διακρινόμενους για την αρετή τους ασκητές, για να διδαχτεί από την αρετή και την σοφία τους και εγκαταβίωσε σε μοναστήρι της Παλαιστίνης. Πόθος του ήταν να υποτάξει τη σάρκα στο πνεύμα. Έκανε υπακοή στους γέροντες της Μονής και με μεγάλη χαρά εφάρμοζε όσους κανόνες και είδη ασκήσεως του έδιναν. Η τροφή του ήταν λιτή και την εξοικονομούσε κάνοντας εργόχειρο. Η μεγαλύτερη ασχολία του ήταν η ψαλμωδία και η μελέτη των Θείων Γραφών. Πολλές φορές ο Όσιος είχε αξιωθεί να δει οράματα, σύμφωνα και με τον λόγο τ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Τά χάλια τῆς Παιδείας (Τοῦ Σαράντου Καργάκου)
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τοῦ Σαράντου Ἰ. Καργάκου
Ἱστορικοῦ-Φιλόλογου
28/06/2013
Μέ τό κεφαλαιογράμματο ΧΑΛΙΑ δέν ἐννοῶ τά χαλιά πού ἔστρωσαν κάποιοι ἐπιτήδειοι γιά νά πατήσουν ἀνωδύνως οἱ 13 μεταρρυθμίσεις πού ἔγιναν ἀπό τό 1976 κι ἐδῶθε. Ὅμως χάρη στά χαλιά πού πατήσανε τήν... πατήσαμε! Ἡ παιδεία μας σήμερα ἔχει τό μαῦρο της τό χάλι. Ἀπό τό 1976, μετά τήν ἀπορρύθμιση τοῦ Ράλλη, πῆρε τό... ράλλυ τῆς κατιούσας.
Στά διδακτικά μου χρόνια ἴσχυε τό λεχθέν ἀπό τόν Γκαῖτε:
"Ὅλο ψηλότερα ν΄ ἀνεβαίνεις, ὅλο μακρύτερα νά κοιτᾶς".
Σήμερα ἰσχύει τό ἀντίθετο: "Ὅλο βαθύτερα νά κατεβαίνεις, ὅλο κοντύτερα νά κοιτᾶς".
Οἱ φετινές βαθμολογίες τῶν Πανελλαδικῶν βεβαιώνουν τοῦ λόγου τό ἀληθές. Πλήρης βαθμολογική καταβαράθρωση ὄχι μόνο στά γλωσικά μαθήματα ἀλλά καί στή Φυσική καί στά Μαθηματικά. Οἱ κρανιόκενοι πολιτικοί καί οἱ σύμβουλοί τους πού "ἱερούργησαν" (δέν γράφουμε γιά λόγους ἀσφαλείας κακούργησαν) στό ὑπουργεῖο ὑπνοπαιδείας, δέν κατάλαβαν ὅτι πάντα τά μαθήματα εἶναι γλῶσσα. Καί χωρίς πλούσια γλῶσσα οὔτε πλούσια Μαθηματικά, οὔτε πλούσια Φυσική μπορεῖς νά διδαχθεῖς. Διερωτῶμαι: τί βαθμούς θά ἔπαιρναν τοῦτα τά ἄμοιρα παιδιά ἄν ἐξετάζονταν ἐπί ἀπεριορίστου καί ἀγνώστου ὕλης, ὅπως ἐξεταζόμαστε ἐμεῖς καί ἀργότερα οἱ μαθητές μας; Θά πάτωναν κυριολεκτικά.
Δυστυχῶς ἡ παιδεία τῆς εὐκολίας, ἡ παιδεία τῆς παιδοκολακείας καί τῆς ἥσσονος προσπαθείας, ἡ παιδεία πού θέλει θέματα "βατά" (ἄς ρωτήσουν τά παιδιά οἱ φωστήρες τοῦ ἀντιπαιδαγωγικοῦ ἰνστιτούτου, ἀπό ποῦ βγαίνει ἡ λέξη βατά καί τότε θά καταλάβουν ὅτι ἡ παιδεία μας εἶναι κολλημένη στά βάτα), ἡ παιδεία τῆς ὑψηλῆς βαθμολογίας, ἡ παιδεία τοῦ "ὅλοι μέσα", ἡ παιδεία τῶν ἐθιμικῶν καταλήψεων, εἶναι κατ’ οὐσίαν παιδεία ἐγκαταλείψεως τῶν πλέον στοιχειδῶν γνώσεων.
Ὑπάρχουν φοιτητές τῆς φιλοσοφικῆς πού ἀγνοοῦν τή διαφορά χρονολογήσεως π.Χ. καί μ.Χ. καί ἀποροῦν γιατί ἡ μάχη τοῦ Μαραθῶνος ἔγινε τό 490 π.Χ. καί ὅτι 10 χρόνια μετά, τό 480 π.Χ., ἔγινε ἡ ναυμαχία τῆς Σαλαμῖνος. Κατά τήν ἐκτίμησή τους, τό 10 χρόνια μετά ἔπρεπε νά μᾶς πάει στό 500!
Στρῶστε χαλιά γιά νά περάσουν τά χάλια μας...