- Σύναξις Αγιορειτών Πατέρων
- Κυριακή των Αγίων Πάντων
- Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος
- Κυριακή της Πεντηκοστής
- Ψυχοσάββατον
- Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων Α’ Οικουμενικής Συνόδου
- Η Ανάληψις του Κυρίου
- Απόδοσις της εορτής του Πάσχα
- Κυριακή του Τυφλού
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος
- Η Μεσοπεντηκοστή
- Κυριακή Παραλύτου
- Κυριακή των Μυροφόρων
- Κυριακή του Θωμά
- Η Ζωοδόχος Πηγή
- Το Άγιον Πάσχα
- Άγιο και Μεγάλο Σάββατο - Η Ταφή του Κυρίου
- Αγία και Μεγάλη Παρασκευή
- Αγία και Μεγάλη Πέμπτη
- Αγία και Μεγάλη Τετάρτη
- Αγία και Μεγάλη Τρίτη
- Αγία και Μεγάλη Δευτέρα
- Κυριακή των Βαϊων
- Η Ανάστασις του Λαζάρου
- Ε’ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
- Σάββατον Ε’ Εβδομάδος των Νηστειών - Του Ακαθίστου Ύμνου
- Δ’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
- Δ’ Χαιρετισμοί
- Γ’ Κυριακή των Νηστειών - Της Σταυροπροσκυνήσεως
- Γ’ Χαιρετισμοί
- Β’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά
- Β’ Χαιρετισμοί
- Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας
- Το διά Κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
- Α’ Χαιρετισμοί
- Καθαρά Δευτέρα
- Κυριακή της Τυρινής (Η Έξοδος των Πρωτοπλάστων από τον Παράδεισον)
- Κυριακή της Απόκρεω
- Ψυχοσάββατο
- Τι είναι το Τριώδιον;
- Κυριακή του Ασώτου
- Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - Αρχή Τριωδίου
- Κυριακή προ της Γεννήσεως του Χριστού
- Κυριακή των Αγίων Προπατόρων
- Σύναξις Αγιορειτών Πατέρων
- Το Άγιον Πνεύμα
- Μνήμη της Αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου
- Η Σύναξις των Αγιορειτών Πατέρων
Κινητές Εορτές του Ενιαυτού
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
31/10 Σταχύς, Απελλής, Αμπλιάς, Ουρβανός, Νάρκισσος κα
 ΑΓΙΟΙ ΣΤΑΧΥΣ, ΑΠΕΛΛΗΣ, ΑΜΠΙΛΑΣ, ΟΥΡΒΑΝΟΣ, ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ
 
 
 
 
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
 
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν «Χριστοῦ εὐωδία τῷ Θεῷ ἐν τοῖς σωζομένοις» (Β’ Κορ.β΄, 15). Δηλαδή,ευωδία Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων που άκουγαν απ’ αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.Ο Άγιος Στάχυς έγινε πρώτος Επίσκοπος Βυζαντίου, και αφού διάνυσε 16 χρόνια στο Αποστολικό κήρυγμα, ειρηνικά αναπαύθηκε εν Κυρίω.Ο Άγιος Απελλής έγινε Επίσκοπος Ηράκλειας και πολλούς έφερε στη χριστιανική πίστη.Ο Άγιος Αμπλίας έγινε Επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ο...
ΑΓΙΟΙ ΣΤΑΧΥΣ, ΑΠΕΛΛΗΣ, ΑΜΠΙΛΑΣ, ΟΥΡΒΑΝΟΣ, ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ
 
 
 
 
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
 
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν «Χριστοῦ εὐωδία τῷ Θεῷ ἐν τοῖς σωζομένοις» (Β’ Κορ.β΄, 15). Δηλαδή,ευωδία Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων που άκουγαν απ’ αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.Ο Άγιος Στάχυς έγινε πρώτος Επίσκοπος Βυζαντίου, και αφού διάνυσε 16 χρόνια στο Αποστολικό κήρυγμα, ειρηνικά αναπαύθηκε εν Κυρίω.Ο Άγιος Απελλής έγινε Επίσκοπος Ηράκλειας και πολλούς έφερε στη χριστιανική πίστη.Ο Άγιος Αμπλίας έγινε Επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ο... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
18/10 Λουκάς ο Ευαγγελιστής Απόστολος
 Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
 
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
"Ασπάζεται υμάς Λουκάς ο ιατρός ο αγαπητός", γράφει σε μια του Επιστολή ο Απόστολος Παύλος για τον Άγιο Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά, του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη. 
 
Ο Απόστολος Λουκάς, που δεν είναι από τους "αυτόπτας" του Λόγου,  έγινε συνέκδημος και συνοδός του Αποστόλου Παύλου και μας άφησε δύο βιβλία στην Καινή Διαθήκη, το τρίτο Ευαγγέλιο και τις Πράξεις των Αποστόλων. Ο Άγιος Λουκάς ονομάζεται Ευαγγελιστής της Παναγίας, γιατί περισσότερο από τους άλλους Ευαγγελιστάς μας ομιλεί για την Υπεραγία Θεοτόκο στην αρχή του Ευαγγελίου του. Τον Ευαγγελισμό της Παναγίας, την επίσκεψη της Μαρίας στην Ελισάβετ την μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, το "μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριο..." κι άλλα πε...
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
 
 
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
 
"Ασπάζεται υμάς Λουκάς ο ιατρός ο αγαπητός", γράφει σε μια του Επιστολή ο Απόστολος Παύλος για τον Άγιο Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά, του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη. 
 
Ο Απόστολος Λουκάς, που δεν είναι από τους "αυτόπτας" του Λόγου,  έγινε συνέκδημος και συνοδός του Αποστόλου Παύλου και μας άφησε δύο βιβλία στην Καινή Διαθήκη, το τρίτο Ευαγγέλιο και τις Πράξεις των Αποστόλων. Ο Άγιος Λουκάς ονομάζεται Ευαγγελιστής της Παναγίας, γιατί περισσότερο από τους άλλους Ευαγγελιστάς μας ομιλεί για την Υπεραγία Θεοτόκο στην αρχή του Ευαγγελίου του. Τον Ευαγγελισμό της Παναγίας, την επίσκεψη της Μαρίας στην Ελισάβετ την μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, το "μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριο..." κι άλλα πε... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Μνήμη της Αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου
  Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2021 - 6862 εμφανίσεις άρθρου
                                        
                                    Η ΑΓΙΑ Ζ’ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος συγκροτήθηκε το 787 στην Νίκαια από την ευσεβέστατη Αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία, με την συμμετοχή 367 Πατέρων, με προεδρεύοντα τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ταράσιο, και πλήθους μοναχών. 
Η Εικονομαχία καταδικάστηκε ως αίρεση και αποφασίστηκε η αναστήλωση των Ιερών Εικόνων. 
Η τιμή και προσκύνηση των Εικόνων διαχωρίστηκε από αντίστοιχες εκδηλώσεις των ειδωλολατρών με την διευκρίνιση και τον λεπτομερή προσδιορισμό του τελικού αποδέκτη της προσκύνησης: προσκυνάμε βέβαια την εικόνα, όμως η προσκύνηση δεν αναφέρεται στην εικόνα αλλά στο εικονιζόμενο πρόσωπο. 
Ο Όρος της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου είναι σαφής: «… οι ταύτας (= τας εικόνας) θεώμενοι διανίστανται προς την των πρωτοτύπων μνήμην τε και επιπόθησιν και ταύταις ασπασμόν και τιμητικήν προσκύνησιν απονέμειν, ου μην την κατά την πίστην ημών αληθινήν λατρείαν, ή πρέπει μόνη τη θεία φύσει….. η γαρ της εικόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει και ο προσκυνών την εικόνα προσκυνεί εν αυτή του εγγραφομένου την υπόστασιν.»
Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
Κύριο επιχείρημα της εικονοκλαστικής τάσεως ήταν ότι δεν μπορούμε να εικονίζουμε την μορφή του Χριστού, που είναι Θεός, γιατί ως Θεός είναι απερίγραπτος, και άρα η απεικόνισή Του είναι βλάσφημη ενέργεια. 
Οι Πατέρες συμφώνησαν ότι το Θείο είναι απερίγραπτο και ακατάληπτο, όμως ο Θεός με την σάρκωση και ενανθρώπησή Του πήρε ανθρώπινη μορφή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού, το οποίο είναι σαφώς περιγραπτό και υλικό. 
Η απεικόνιση λοιπόν της μορφής του Χριστού μας υπενθυμίζει αυτό το μεγάλο γεγονός της ενανθρωπήσεως του Θεού και της Θείας Οικονομίας που άνοιξε στην ανθρωπότητα τον δρόμο που θα την οδηγήσει και πάλι κοντά στον Πατρικό οίκο. 
Αντίστοιχα, η απεικόνιση των Αγίων μας βοηθά να θυμόμαστε τα γεγονότα του βίου τους, να διατηρούμε ζωντανό το παράδειγμά τους και να τους μιμούμαστε. 
Αυτή την Ορθή Πίστη διακηρύττουμε κάθε χρόνο την Κυριακή της Ορθοδοξίας, λιτανεύοντας τις Εικόνες και διαβάζοντας τις κυριότερες διακηρύξεις του Συνοδικού της Ορθοδοξίας, των Πρακτικών δηλαδή της Αγίας Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου!
Σημείωση
Όσοι θέλετε διαβάστε εδώ και τον «προς τους διαβάλλοντας τας αγίας Εικόνας», που έγραψε εναντίον των αιρετικών Εικονομάχων, με πλήθος επιχειρημάτων και αποδείξεις για την τιμή και προσκύνηση των αγίων και ιερών και σεπτών εικόνων. Είναι ένας πάρα πολύ ωραίος, σπουδαίος και καταπληκτικός λόγος που πιστεύω ότι αξίζει να τον διαβάσετε!

 Ἀπολυτίκιον  τῶν Πατέρων. Ἦχος πλ. δ΄.
Ὑπερδεδοξασμένος εἶ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ὁ φωστῆρας ἐπὶ γῆς τοὺς Πατέρας ἡμῶν θεμελιώσας, καὶ δι’ αὐτῶν πρὸς τὴν ἀληθινὴν πίστιν πάντας ἡμᾶς ὁδηγήσας, πολυεύσπλαγχνε δόξα σοι.
Κοντάκιον.
Ήχος πλ. β’. Χειρόγραφον εικόνα.
Ὁ ἐκ Πατρός ἐκλάμψας, Υἱός ἀρρήτως, ἐκ γυναικός ἐτέχθη διπλοῦς τῇ φύσει. Ὅν εἰδότες οὐκ ἀρνούμεθα, τῆς μορφῆς τό ἐκτύπωμα, αὐτό δέ εὐσεβῶς ἀνιστοροῦντες, σέβομεν πιστῶς, καί διά τοῦτο, τήν ἀληθινήν πίστιν κρατοῦσα, ἡ Ἐκκλησία ἀσπάζεται, τήν εἰκόνα τῆς Χριστοῦ ἐνανθρωπήσεως.
Μεγαλυνάριον.
Ἐπί τό πρωτότυπον ἡ τιμή, τῶν σεπτῶν Εἰκόνων, διαβαίνει ὡς ἀληθῶς, ὥσπερ οἱ Πατέρες, Συνόδου τῆς Ἑβδόμης, ἐτράνωσαν πανσόφως, οὕς μεγαλύνομεν.
 


