Παιδεία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
15/12 Ελευθέριος, Επίσκοπος Ιλλυρικού
ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΛΛΥΡΙΚΟΥ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στην Ελλάδα και έζησε τον 2o αιώνα μ. Χ. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος. Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία.
Διακαής πόθος της Ανθίας ήταν να επισκεφτεί τη Ρώμη, που τα χώματά της είχαν βαφτεί με το αίμα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Κάποτε, λοιπόν, αποφάσισε και πήγε. Μαζί πήρε και το νεαρό γιό της Ελευθέριο. Ο Επίσκοπος Ρώμης, όταν είδε τον Ελευθέριο εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του.
Μετά από λίγα χρόνια τον χειροτόνησε διάκονο και έπειτα ιερέα. Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
2/12 Αββακούμ ο Προφήτης *
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Το κοινωνικό περιεχόμενο του κηρύγματος των Προφητών τραβάει πάντα την προσοχή εκείνων που μελετούν την Παλαιά Διαθήκη, σαν αποκάλυψη βέβαια του Θεού, αλλά και σαν βιβλίο στο οποίο περιέχεται ιστορία πολλών αιώνων. Στο βιβλίο του Προφήτου Αββακούμ, που είναι ο όγδοος στη σειρά των "ελασσόνων" Προφητών και του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη, εικονίζεται με ζωηρά χρώματα η κοινωνική κατάσταση της εποχής του, "...διεσκέδασται νόμος, και ου διεξάγεται εις τέλος κρίμα, ότι ασεβής καταδυναστεύει τον δίκαιον...". Ο νόμος καταπατείται, δικαιοσύνη δεν απονέμεται, αδικία και καταδυνάστευση των ασεβών και των ισχυρών μαστίζει το λαό. Αλλ’ ακριβώς μέσα στην κοινωνική αυτή αποσύνθεση συντελείται το έργο του Θεού. "Ίδετε, οι κ... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Τά χάλια τῆς Παιδείας (Τοῦ Σαράντου Καργάκου)
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τοῦ Σαράντου Ἰ. Καργάκου
Ἱστορικοῦ-Φιλόλογου
28/06/2013
Μέ τό κεφαλαιογράμματο ΧΑΛΙΑ δέν ἐννοῶ τά χαλιά πού ἔστρωσαν κάποιοι ἐπιτήδειοι γιά νά πατήσουν ἀνωδύνως οἱ 13 μεταρρυθμίσεις πού ἔγιναν ἀπό τό 1976 κι ἐδῶθε. Ὅμως χάρη στά χαλιά πού πατήσανε τήν... πατήσαμε! Ἡ παιδεία μας σήμερα ἔχει τό μαῦρο της τό χάλι. Ἀπό τό 1976, μετά τήν ἀπορρύθμιση τοῦ Ράλλη, πῆρε τό... ράλλυ τῆς κατιούσας.
Στά διδακτικά μου χρόνια ἴσχυε τό λεχθέν ἀπό τόν Γκαῖτε:
"Ὅλο ψηλότερα ν΄ ἀνεβαίνεις, ὅλο μακρύτερα νά κοιτᾶς".
Σήμερα ἰσχύει τό ἀντίθετο: "Ὅλο βαθύτερα νά κατεβαίνεις, ὅλο κοντύτερα νά κοιτᾶς".
Οἱ φετινές βαθμολογίες τῶν Πανελλαδικῶν βεβαιώνουν τοῦ λόγου τό ἀληθές. Πλήρης βαθμολογική καταβαράθρωση ὄχι μόνο στά γλωσικά μαθήματα ἀλλά καί στή Φυσική καί στά Μαθηματικά. Οἱ κρανιόκενοι πολιτικοί καί οἱ σύμβουλοί τους πού "ἱερούργησαν" (δέν γράφουμε γιά λόγους ἀσφαλείας κακούργησαν) στό ὑπουργεῖο ὑπνοπαιδείας, δέν κατάλαβαν ὅτι πάντα τά μαθήματα εἶναι γλῶσσα. Καί χωρίς πλούσια γλῶσσα οὔτε πλούσια Μαθηματικά, οὔτε πλούσια Φυσική μπορεῖς νά διδαχθεῖς. Διερωτῶμαι: τί βαθμούς θά ἔπαιρναν τοῦτα τά ἄμοιρα παιδιά ἄν ἐξετάζονταν ἐπί ἀπεριορίστου καί ἀγνώστου ὕλης, ὅπως ἐξεταζόμαστε ἐμεῖς καί ἀργότερα οἱ μαθητές μας; Θά πάτωναν κυριολεκτικά.
Δυστυχῶς ἡ παιδεία τῆς εὐκολίας, ἡ παιδεία τῆς παιδοκολακείας καί τῆς ἥσσονος προσπαθείας, ἡ παιδεία πού θέλει θέματα "βατά" (ἄς ρωτήσουν τά παιδιά οἱ φωστήρες τοῦ ἀντιπαιδαγωγικοῦ ἰνστιτούτου, ἀπό ποῦ βγαίνει ἡ λέξη βατά καί τότε θά καταλάβουν ὅτι ἡ παιδεία μας εἶναι κολλημένη στά βάτα), ἡ παιδεία τῆς ὑψηλῆς βαθμολογίας, ἡ παιδεία τοῦ "ὅλοι μέσα", ἡ παιδεία τῶν ἐθιμικῶν καταλήψεων, εἶναι κατ’ οὐσίαν παιδεία ἐγκαταλείψεως τῶν πλέον στοιχειδῶν γνώσεων.
Ὑπάρχουν φοιτητές τῆς φιλοσοφικῆς πού ἀγνοοῦν τή διαφορά χρονολογήσεως π.Χ. καί μ.Χ. καί ἀποροῦν γιατί ἡ μάχη τοῦ Μαραθῶνος ἔγινε τό 490 π.Χ. καί ὅτι 10 χρόνια μετά, τό 480 π.Χ., ἔγινε ἡ ναυμαχία τῆς Σαλαμῖνος. Κατά τήν ἐκτίμησή τους, τό 10 χρόνια μετά ἔπρεπε νά μᾶς πάει στό 500!
Στρῶστε χαλιά γιά νά περάσουν τά χάλια μας...


