Παιδεία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
26/4 Βασιλεύς, Επίσκοπος Αμασείας, Ιερομάρτυς *
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΥΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Ιερομάρτυς Βασιλεύς έζησε κατά τους χρόνους του βασιλέως Λικινίου (307-323 μ.Χ.) και ήταν Επίσκοπος της Αμασείας του Πόντου. Ο Επίσκοπος Βασιλεύς διακρινόταν για τον ζήλο του υπέρ της πίστεως και την ακοίμητη δραστηριότητα στην επιτέλεση των καθηκόντων του. Επειδή παντού υπήρχαν και πλάνες και κίνδυνοι, έσπευδε παντού και ο ίδιος κηρύττοντας, συμβουλεύοντας, παρηγορώντας, ενισχύοντας, στηρίζοντας, ελκύοντας, πυκνώνοντας και εγκαρδιώνοντας τις Χριστιανικές τάξεις και αναδεικνύοντας αυτές όσο το δυνατόν ισχυρότερες πνευματικά έναντι του ειδωλολατρικού κόσμου.Γι’ αυτόν τον λόγο οι ιερείς και οι άρχοντες των ειδωλολατρών, έτρεφαν εναντίον του σφοδρή έχθρα. Και όταν ο Λικίνιος, το έτος 322 μ.Χ., π...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
13/4 Μαρτίνος Πάπας Ρώμης *
ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ, ΠΑΠΑΣ ΡΩΜΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Πολλά δεινά υπέστη η Εκκλησία στο πέρασμα των αιώνων από την ανάμιξη της πολιτικής εξουσίας στα εσωτερικά της ζητήματα. Στην φάλαγγα των Μαρτύρων ακολουθεί η χορεία των Ομολογητών, που διώχθηκαν, φυλακίσθηκαν, ταλαιπωρήθηκαν κι απέθαναν, επειδή με κανέναν τρόπο δεν δέχθηκαν να πετάξουν "τα άγια τοις κυσί". Δυστυχώς η πολιτική εξουσία δεν μπόρεσε πάντα να καταλάβη τα όρια της δικαιοδοσίας της και να ξεχωρίση ο,τι ανήκει στον Καίσαρα κι ο,τι ανήκει στον θεό, Κι όταν ακόμη η πολιτική εξουσία δέχεται την Εκκλησία σαν πνευματική αρχή μέσα στο κράτος, με δικούς της σκοπούς και τρόπους διοικήσεως, και τότε το κάνει, όχι γιατί πιστεύει πάντα στην Εκκλησία, μα τις περισσότερες φορές από πολιτική σκοπιμότητα. Ο Ομολογητής Άγιος ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Τά χάλια τῆς Παιδείας (Τοῦ Σαράντου Καργάκου)
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τοῦ Σαράντου Ἰ. Καργάκου
Ἱστορικοῦ-Φιλόλογου
28/06/2013
Μέ τό κεφαλαιογράμματο ΧΑΛΙΑ δέν ἐννοῶ τά χαλιά πού ἔστρωσαν κάποιοι ἐπιτήδειοι γιά νά πατήσουν ἀνωδύνως οἱ 13 μεταρρυθμίσεις πού ἔγιναν ἀπό τό 1976 κι ἐδῶθε. Ὅμως χάρη στά χαλιά πού πατήσανε τήν... πατήσαμε! Ἡ παιδεία μας σήμερα ἔχει τό μαῦρο της τό χάλι. Ἀπό τό 1976, μετά τήν ἀπορρύθμιση τοῦ Ράλλη, πῆρε τό... ράλλυ τῆς κατιούσας.
Στά διδακτικά μου χρόνια ἴσχυε τό λεχθέν ἀπό τόν Γκαῖτε:
"Ὅλο ψηλότερα ν΄ ἀνεβαίνεις, ὅλο μακρύτερα νά κοιτᾶς".
Σήμερα ἰσχύει τό ἀντίθετο: "Ὅλο βαθύτερα νά κατεβαίνεις, ὅλο κοντύτερα νά κοιτᾶς".
Οἱ φετινές βαθμολογίες τῶν Πανελλαδικῶν βεβαιώνουν τοῦ λόγου τό ἀληθές. Πλήρης βαθμολογική καταβαράθρωση ὄχι μόνο στά γλωσικά μαθήματα ἀλλά καί στή Φυσική καί στά Μαθηματικά. Οἱ κρανιόκενοι πολιτικοί καί οἱ σύμβουλοί τους πού "ἱερούργησαν" (δέν γράφουμε γιά λόγους ἀσφαλείας κακούργησαν) στό ὑπουργεῖο ὑπνοπαιδείας, δέν κατάλαβαν ὅτι πάντα τά μαθήματα εἶναι γλῶσσα. Καί χωρίς πλούσια γλῶσσα οὔτε πλούσια Μαθηματικά, οὔτε πλούσια Φυσική μπορεῖς νά διδαχθεῖς. Διερωτῶμαι: τί βαθμούς θά ἔπαιρναν τοῦτα τά ἄμοιρα παιδιά ἄν ἐξετάζονταν ἐπί ἀπεριορίστου καί ἀγνώστου ὕλης, ὅπως ἐξεταζόμαστε ἐμεῖς καί ἀργότερα οἱ μαθητές μας; Θά πάτωναν κυριολεκτικά.
Δυστυχῶς ἡ παιδεία τῆς εὐκολίας, ἡ παιδεία τῆς παιδοκολακείας καί τῆς ἥσσονος προσπαθείας, ἡ παιδεία πού θέλει θέματα "βατά" (ἄς ρωτήσουν τά παιδιά οἱ φωστήρες τοῦ ἀντιπαιδαγωγικοῦ ἰνστιτούτου, ἀπό ποῦ βγαίνει ἡ λέξη βατά καί τότε θά καταλάβουν ὅτι ἡ παιδεία μας εἶναι κολλημένη στά βάτα), ἡ παιδεία τῆς ὑψηλῆς βαθμολογίας, ἡ παιδεία τοῦ "ὅλοι μέσα", ἡ παιδεία τῶν ἐθιμικῶν καταλήψεων, εἶναι κατ’ οὐσίαν παιδεία ἐγκαταλείψεως τῶν πλέον στοιχειδῶν γνώσεων.
Ὑπάρχουν φοιτητές τῆς φιλοσοφικῆς πού ἀγνοοῦν τή διαφορά χρονολογήσεως π.Χ. καί μ.Χ. καί ἀποροῦν γιατί ἡ μάχη τοῦ Μαραθῶνος ἔγινε τό 490 π.Χ. καί ὅτι 10 χρόνια μετά, τό 480 π.Χ., ἔγινε ἡ ναυμαχία τῆς Σαλαμῖνος. Κατά τήν ἐκτίμησή τους, τό 10 χρόνια μετά ἔπρεπε νά μᾶς πάει στό 500!
Στρῶστε χαλιά γιά νά περάσουν τά χάλια μας...