Παιδεία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
29/10 Αναστασία η Ρωμαία, Οσιομάρτυς *
Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΡΩΜΑΙΑ, ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η Αγία Αναστασία η Ρωμαία, η Οσιομάρτυς, έζησε στα χρόνια του Διοκλητιανού και καταγόταν από τη Ρώμη.Όταν πέθαναν οι πλούσιοι γονείς της, διαμοίρασε την περιουσία που κληρονόμησε στους φτωχούς και αποσύρθηκε σε μοναστήρι.Όταν τη συνέλαβε ο ηγεμόνας Πρόβος, υπενθύμισε στην Αναστασία την ανθηρή νεότητά της, για την οποία θα έπρεπε να αρνηθεί το Χριστό. Τότε, δυναμική υπήρξε η απάντηση της Αναστασίας:"Εγώ, είπε, μία ωραιότητα και νεότητα γνωρίζω, εκείνη πού δίνει ο Χριστός στίς πιστές και γενναίες ψυχές, που προτιμούν γι’ Αυτόν το θάνατο αντί άλλων εγκόσμιων αγαθών, όταν αυτά προτείνονται για την προδοσία του Θεού τους. Πλούτη είχα άφθονα. Δεν τα θέλησα. Αλλά το Χριστό μου το... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
16/10 Λογγίνος ο Εκατόνταρχος, Μάρτυς *
ΑΓΙΟΣ ΛΟΓΓΙΝΟΣ Ο ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΣ, ΜΑΡΤΥΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Άγιος Λογγίνος ήταν Εκατόνταρχος υπό τις διαταγές του Ποντίου Πιλάτου, επί βασιλείας Τιβερίου Καίσαρος (14 - 37 μ.Χ.). Υπηρετούσε μαζί με τους στρατιώτες του κατά τα σωτήρια Πάθη του Κυρίου, παριστάμενος στην Σταύρωση, την Ταφή και τη σφράγιση του μνήματος.
Όταν όμως αντελήφθη το σεισμό, είδε τις πέτρες να σχίζονται και να ανοίγονται τα μνήματα, πίστευσε ότι ο σταυρωθείς ήταν ο πραγματικός Υιός του Θεού και εφώναξε με μεγάλην φωνήν λέγοντας: «αληθώς Θεού υιός ην ούτος» όπως διηγούνται και οι τρεις θείοι Eυαγγελιστές, ο Mατθαίος, ο Mάρκος, και ο Λουκάς.
Διά τούτο και τα αργύρια οπού έδιδαν εις αυτόν οι Iουδαίοι, γιά να διαβάλη την Aνάστασιν του Kυρίου, και ν... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Τά χάλια τῆς Παιδείας (Τοῦ Σαράντου Καργάκου)
ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τοῦ Σαράντου Ἰ. Καργάκου
Ἱστορικοῦ-Φιλόλογου
28/06/2013
Μέ τό κεφαλαιογράμματο ΧΑΛΙΑ δέν ἐννοῶ τά χαλιά πού ἔστρωσαν κάποιοι ἐπιτήδειοι γιά νά πατήσουν ἀνωδύνως οἱ 13 μεταρρυθμίσεις πού ἔγιναν ἀπό τό 1976 κι ἐδῶθε. Ὅμως χάρη στά χαλιά πού πατήσανε τήν... πατήσαμε! Ἡ παιδεία μας σήμερα ἔχει τό μαῦρο της τό χάλι. Ἀπό τό 1976, μετά τήν ἀπορρύθμιση τοῦ Ράλλη, πῆρε τό... ράλλυ τῆς κατιούσας.
Στά διδακτικά μου χρόνια ἴσχυε τό λεχθέν ἀπό τόν Γκαῖτε:
"Ὅλο ψηλότερα ν΄ ἀνεβαίνεις, ὅλο μακρύτερα νά κοιτᾶς".
Σήμερα ἰσχύει τό ἀντίθετο: "Ὅλο βαθύτερα νά κατεβαίνεις, ὅλο κοντύτερα νά κοιτᾶς".
Οἱ φετινές βαθμολογίες τῶν Πανελλαδικῶν βεβαιώνουν τοῦ λόγου τό ἀληθές. Πλήρης βαθμολογική καταβαράθρωση ὄχι μόνο στά γλωσικά μαθήματα ἀλλά καί στή Φυσική καί στά Μαθηματικά. Οἱ κρανιόκενοι πολιτικοί καί οἱ σύμβουλοί τους πού "ἱερούργησαν" (δέν γράφουμε γιά λόγους ἀσφαλείας κακούργησαν) στό ὑπουργεῖο ὑπνοπαιδείας, δέν κατάλαβαν ὅτι πάντα τά μαθήματα εἶναι γλῶσσα. Καί χωρίς πλούσια γλῶσσα οὔτε πλούσια Μαθηματικά, οὔτε πλούσια Φυσική μπορεῖς νά διδαχθεῖς. Διερωτῶμαι: τί βαθμούς θά ἔπαιρναν τοῦτα τά ἄμοιρα παιδιά ἄν ἐξετάζονταν ἐπί ἀπεριορίστου καί ἀγνώστου ὕλης, ὅπως ἐξεταζόμαστε ἐμεῖς καί ἀργότερα οἱ μαθητές μας; Θά πάτωναν κυριολεκτικά.
Δυστυχῶς ἡ παιδεία τῆς εὐκολίας, ἡ παιδεία τῆς παιδοκολακείας καί τῆς ἥσσονος προσπαθείας, ἡ παιδεία πού θέλει θέματα "βατά" (ἄς ρωτήσουν τά παιδιά οἱ φωστήρες τοῦ ἀντιπαιδαγωγικοῦ ἰνστιτούτου, ἀπό ποῦ βγαίνει ἡ λέξη βατά καί τότε θά καταλάβουν ὅτι ἡ παιδεία μας εἶναι κολλημένη στά βάτα), ἡ παιδεία τῆς ὑψηλῆς βαθμολογίας, ἡ παιδεία τοῦ "ὅλοι μέσα", ἡ παιδεία τῶν ἐθιμικῶν καταλήψεων, εἶναι κατ’ οὐσίαν παιδεία ἐγκαταλείψεως τῶν πλέον στοιχειδῶν γνώσεων.
Ὑπάρχουν φοιτητές τῆς φιλοσοφικῆς πού ἀγνοοῦν τή διαφορά χρονολογήσεως π.Χ. καί μ.Χ. καί ἀποροῦν γιατί ἡ μάχη τοῦ Μαραθῶνος ἔγινε τό 490 π.Χ. καί ὅτι 10 χρόνια μετά, τό 480 π.Χ., ἔγινε ἡ ναυμαχία τῆς Σαλαμῖνος. Κατά τήν ἐκτίμησή τους, τό 10 χρόνια μετά ἔπρεπε νά μᾶς πάει στό 500!
Στρῶστε χαλιά γιά νά περάσουν τά χάλια μας...


