- 1 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 2 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 8 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- Το Σύμβολον της Πίστεώς μας και η Ερμηνεία του
- 6 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 3 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 5 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 12 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 9 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 4 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 7 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 10 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 11 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
Το Σύμβολον της Πίστεώς μας
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
19/12 Βονιφάτιος Μάρτυς και Αγλαΐα
ΑΓΙΟΙ ΒΟΝΙΦΑΤΙΟΣ ΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΑΓΛΑΪΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η χριστιανική αγιωσύνη είναι δρόμος του μαρτυρίου και της ασκήσεως, που τον ακολουθούν οι αμαρτωλοί. Ο Άγιος Παύλος γράφει: «επιτελούντες αγιωσύνην εν φόβω Θεού» κι αυτό θα πη πως η αγιωσύνη ποτέ δεν είναι συντελεσμένη στην γη, αλλά "επιτελείται".
Αυτή την αλήθεια, που έτσι όπως διατυπώνεται, μας φαίνεται παράδοξη, μπορούμε να την δούμε και να την καταλάβωμε στον βίο και την άθληση του αγίου Μάρτυρος Βονιφατίου, του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη.Τις ελλείψεις και τις αδυναμίες του ο Άγιος του Θεού τις ξέπλυνε με το αίμα του μαρτυρίου του.Ήταν δούλος και με την εντολή της κυρίας του ξεκίνησε από τη Ρώμη να πάη στην Ανατολή για να φέρη ιερά λείψανα αγίων Μαρτύρων. Οι σύνδουλοί του εγύρι... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
6/12 Νικόλαος ο Θαυματουργός Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λ
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΥΡΩΝ ΤΗΣ ΛΥΚΙΑΣ
Aπολυτίκιον. Ήχος δ΄
Κανόνα πίστεως και εικόνα πραότητος, εγκρατείας Διδάσκαλον, ανέδειξέ σε τη ποίμνη σου, η των πραγμάτων αλήθεια· διά τούτο εκτήσω τη ταπεινώσει τα υψηλά, τη πτωχεία τα πλούσια. Πάτερ Ιεράρχα Νικόλαε, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Κοντάκιον. Ήχος γ’. Η Παρθένος σήμερονΕν τοις Μύροις Άγιε, ιερουργός ανεδείχθης· του Χριστού γαρ Όσιε, το Ευαγγέλιον πληρώσας, έθηκας την ψυχήν σου υπέρ λαού σου, έσωσας τους αθώους εκ του θανάτου· δια τούτο ηγιάσθης, ως μέγας μύστης Θεού της χάριτος.
ΜεγαλυνάριονΟρφανών προστάτην σε και χηρών, πεινώντων τροφέα, πενομένων τε πλουτιστήν, αιχμαλώτων ρύστην, πλεόντων τε σωτήρα, κεκτήμεθα παμμάκαρ, σοφέ Νικόλ... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
1 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
Σάββατο, 18 Οκτωβρίου 2025 - 9710 εμφανίσεις άρθρου

Άρθρον 1ον
«Πιστεύω εις ένα Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων»
Το πρώτο άρθρο της Πίστεώς μας, είναι συνοπτικότατο θα έλεγε κανείς, διότι με ελάχιστες λέξεις, εκφράζεται η μεγαλοπρέπεια και η δύναμις του Θεού.
Ξεκινά το άρθρο με την παραδοχή της Πίστεως μας εις «Ένα Θεόν». Ο Θεός που πιστεύει ο άνθρωπος είναι «Ένας» και μοναδικός, δεν υπάρχουν πολλοί θεοί. Καταρρίπτεται με αυτόν τον τρόπο ο μύθος της ειδωλολατρείας και η ιδέα της πολυθεΐας εμφανίζεται ως ψεύδος.
Εξάλλου και στο Σινά ο Θεός δήλωσε στον Μωϋσή «...ουκ έσονταί σοι Θεοί έτεροι πλην εμού». (Έξοδ. κ , 3)
Ο Θεός είναι «Πατέρας» και «Παντοκράτορας».
Εδώ γίνεται φανέρωσις του πρώτου προσώπου της Αγίας Τριάδος, του Πατρός, ο οποίος έχοντας την ιδιότητα της πατρότητος, μεριμνά και φροντίζει για όλα Του τα δημιουργήματα. Έτσι ο άνθρωπος μπορεί να του ανοίγει την καρδιά του, να τον παρακαλεί, να τον ευχαριστεί και να προσεύχεται. Να καταθέτει ολόκληρη την ύπαρξη και την ζωή του υπό την Θεία προστασία και μέριμνα, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι εισακούγεται, διότι ο Θεός είναι αληθινός Πατέρας. Και όπως κάθε γήϊνος πατέρας δεν εγκαταλείπει ποτέ τα παιδιά του, είτε είναι καλά είτε όχι, αλλά τα αγαπά και τα φροντίζει, έτσι και ο ουράνιος Πατέρας μας, αλλά φυσικά ασυγκρίτως περισσότερο.
Ο Θεός είναι ο Κύριος και ο εξουσιαστής όλης της κτίσεως και των δημιουργημάτων. Είναι δηλαδή «Παντοκράτωρ». Φανερώνεται εδώ η Παντοδυναμία του Θεού που συνέχει και διέπει τα πάντα.
Ο Θεός όμως, είναι «Ποιητής» και δημιουργός των «πάντων». Είναι αυτός που από το μηδέν εδημιούργησε τον κόσμο σε έξι ημέρες, ήτοι (δηλαδή) σε έξι μεγάλα, απεριόριστα χρονικά διαστήματα. Κατά τα χρονικά αυτά διαστήματα εδημιουργήθησαν ολόκληρος ο υλικός κόσμος που φαίνεται, αλλά και ο πνευματικός που δεν φαίνεται.
Όλα όσα υπάρχουν, όλα όσα ζουν και αναπνέουν και όλα όσα γνωρίζει ο άνθρωπος με την βοήθεια και συμβολή της επιστήμης, με μία λέξη, τα πάντα, μα απολύτως τα πάντα, είναι αποτέλεσμα της Θείας θελήσεως και επιθυμίας να συμβαίνουν και να υπάρχουν!



