- Οικουμενισμός: η ανατροπή του Ευαγγελίου (Του Παναγιώτη Σημάτη)
- Η Αποτείχιση Ορθοδόξων Πιστών από τους Αιρετικούς Επισκόπους
- Τι είναι ο Οικουμενισμός;
- Κυριακή της Ορθοδοξίας: «Η Παναίρεση του Οικουμενισμού και οι Σύγχρονοι Προβατόσχημοι Λύκοι» (Ομιλία π. Μαξίμου-Βίντεο)
- «Η Παναίρεση του Οικουμενισμού και οι Σύγχρονοι Προβατόσχημοι Λύκοι» - Ομιλία του π. Μαξίμου την Κυριακή Ορθοδοξίας (Βίντεο)
- Διαθρησκειακές Συνάξεις και Συμπροσευχές - Άρνηση Ευαγγελίου
- Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Οι Άγιοι Πατέρες υπήρξαν ατυχή θύματα του Διαβόλου»
- Ποια ειναι η Εκκλησία του Χριστού, κατά τον Άγιο Μάξιμο
- Αγιορείτες πατέρες διακόπτουν επίσημα το μνημόσυνο του αιρετικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου -21/11/16
- Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις πατρός Μαξίμου Μοναχού
- Γόρτυνος Ιερεμίας: Προδοσία της Πίστεως, τα συλλείτουργα με αιρετικούς
- Η Επιστολή της Αποτειχίσεως του Αρχ. π. Ευθυμίου από τον Σύρου Δωρόθεο
- «Πύρινη» απάντηση από τον Πειραιώς Σεραφείμ προς Πατριάρχη Βαρθλομαίο για την «ένωση της Ορθοδόξου μετά της Καθολικής Εκκλησίας»
- Τα Αίσχη των Λατινοφρόνων και Οικουμενιστών Επισκόπων συνεχίζονται...
- Ο Ρόλος του Οικουμενιστή Επισκόπου Σύρου και των αντιοικουμενιστών
- π. Θεόδωρος Ζήσης: Μακράν της οδού των αγίων Πατέρων η συνάντησις Βαρθολομαίου και πάπα Ρώμης
- Οι Προδοσίες των λυκοποιμένων συνεχίζονται. Ρώμη 1 Οκτωβρίου 2013
- Επιστολή Αγιορειτών Μοναχών κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού
- Νέα Προδοσία! Συμπροσευχή «Ορθοδόξου» Αρχιερέως με τον Πάπα
- Η μεγάλη προδοσία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου
- Απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου
- Απαγόρευση των θρησκευτικών συμβόλων στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου
- Απίστευτος Οικουμενικός Οίστρος
- Οικουμενισμός και στο... ποδόσφαιρο
- Η Πανθρησκειακή Σύναξη στην Ασσίζη - 27.10.11
- Ο Οικουμενικός Πατριάρχης συμμετέχει σε Πανθρησκειακή Σύναξη
Επικαιρότητα
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
6/12 Νικόλαος ο Θαυματουργός Αρχιεπίσκοπος Μύρων της Λ
ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ, ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΥΡΩΝ ΤΗΣ ΛΥΚΙΑΣ
Aπολυτίκιον. Ήχος δ΄
Κανόνα πίστεως και εικόνα πραότητος, εγκρατείας Διδάσκαλον, ανέδειξέ σε τη ποίμνη σου, η των πραγμάτων αλήθεια· διά τούτο εκτήσω τη ταπεινώσει τα υψηλά, τη πτωχεία τα πλούσια. Πάτερ Ιεράρχα Νικόλαε, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Κοντάκιον. Ήχος γ’. Η Παρθένος σήμερονΕν τοις Μύροις Άγιε, ιερουργός ανεδείχθης· του Χριστού γαρ Όσιε, το Ευαγγέλιον πληρώσας, έθηκας την ψυχήν σου υπέρ λαού σου, έσωσας τους αθώους εκ του θανάτου· δια τούτο ηγιάσθης, ως μέγας μύστης Θεού της χάριτος.
ΜεγαλυνάριονΟρφανών προστάτην σε και χηρών, πεινώντων τροφέα, πενομένων τε πλουτιστήν, αιχμαλώτων ρύστην, πλεόντων τε σωτήρα, κεκτήμεθα παμμάκαρ, σοφέ Νικόλ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
23/11 Αμφιλόχιος, Επίσκοπος Ικονίου *
ΑΓΙΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΚΟΝΙΟΥ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Άγιος Αμφιλόχιος, υπήρξε στενός φίλος του Μεγάλου Βασιλείου και του Γρηγορίου του Θεολόγου και διετέλεσε Επίσκοπος Ικονίου.Όταν διαβάζουμε τις Επιστολές μεταξύ των αγίων αυτών ανδρών, βλέπουμε - καλύτερα σ’ αυτές, παρά στα άλλα θεολογικά τους έργα - την καλωσύνη και την αγιότητα, την αγνή φιλία και την αγάπη που ενώνει τους ανθρώπους του Θεού.
Ο Μέγας Βασίλειος γράφει σε μία του Επιστολή στον Άγιο Αμφιλόχιο: "πάσα ημέρα γράμματα έχουσα της θεοσεβείας σου εορτή ημίν εστί και εορτών μεγίστη".Μεγάλη εορτή και πανήγυρη ήταν, να παίρνη γράμμα ο Μέγας Βασίλειος από τον Άγιο Αμφιλόχιο.Και δεν είναι υπερβολή ούτε απλή φιλοφροσύνη, γιατί, καθώς λέει ένας αρχαίος εκκλησιαστικός συγγραφέας, στα συγγράμματα του... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Γιατί οι Παπικοί είναι Αιρετικοί
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2025 - 7292 εμφανίσεις άρθρου
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ
(ΟΙ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΑΝΕΣ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ)

Σύμφωνα με την Δογματική διδασκαλία της διαχρονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας μας (και όχι της εκάστοτε Διοικούσης Εκκκλησίας-Συνόδου) ο Παπισμός είναι αίρεσις, καθώς και μήτρα πολλών αιρέσεων και πλανών.
Η πρώτη και μεγαλύτερη αίρεσίς τους είναι η διδασκαλία του Filioque, της εκπορεύσεως δηλαδή του Αγίου Πνεύματος και εκ του Υιού, η οποία είναι αντίθετη με όσα ο ίδιος ο Κύριός μας ο Ιησούς Χριστός, εδίδαξε περί του Αγίου Πνεύματος:
«Ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὃν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ὃ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐκπορεύεται, ἐκεῖνος μαρτυρήσει περὶ ἐμοῦ». (1)
Είναι ακόμη αντίθετη και με το Σύμβολον της Πίστεώς μας, (το οποίον ήτο κοινόν και διά την Ανατολικήν και διά την Δυτικήν Εκκλησίαν, τουλάχιστον μέχρι και τον 8ον και 9ον αιώνα) το οποίον σαφέστατα και ξεκάθαρα μας λέγει ότι το Άγιον Πνεύμα εκπορεύεται ΜΟΝΟΝ εκ του Πατρός:
«Καί εἰς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, τό κύριον, τό ζωοποιόν, τό ἐκ τοῦ Πατρός ἐκπορευόμενον, τό σύν Πατρί καί Υἱῶ συμπροσκυνούμενον καί συνδοξαζόμενον, τό λαλήσαν διά τῶν προφητῶν». (Ἄρθρον 8ον)
Σύνολος ακόμη ο χορός των Αγίων Πατέρων και σε Συνόδους και ξεχωριστά θεωρούν τον
Παπισμό αίρεση, διότι εκτός του Filioque παρήγαγε και πλήθος άλλων πλανών, όπως το πρωτείο και
το αλάθητο του πάπα, τα άζυμα, το καθαρτήριο πυρ,
την άσπιλο σύλληψη της Θεοτόκου, την κτιστή Χάρη,
την εξαγορά των αφέσεων (indulgentiae), την βλάσφημη θεωρία
του Ανσέλμου περί «θείας ικανοποιήσεως»· άλλαξε όλη σχεδόν την
διδασκαλία και πράξη για το Βάπτισμα, το Χρίσμα, την Θεία Ευχαριστία και
τα άλλα μυστήρια και μετέτρεψε την Εκκλησία σε κοσμικό
κράτος.

Ο σημερινός Παπισμός παρεξέκλινε πολύ περισσότερο του
μεσαιωνικού Παπισμού από την διδασκαλία
της Εκκλησίας, ώστε δεν αποτελεί πλέον συνέχεια
της αρχαίας Δυτικής Εκκλησίας.
Εισήγαγε πλήθος
νέων υπερβολών στην «Μαριολογία», όπως την διδασκαλία
περί της Θεοτόκου ως «συλλυτρώτριας» (corredemptrix)
του ανθρωπίνου γένους.
Ενίσχυσε την «Χαρισματική Κίνηση»
πεντηκοστιανικών ομάδων, δήθεν πνευματοκεντρικών.
Υιοθέτησε ανατολικές πνευματικές μεθόδους προσευχής και
διαλογισμού.
Εισήγαγε νέες καινοτομίες στη Θεία Λατρεία, όπως τους χορούς
και τα μουσικά όργανα. Εσυντόμευσε και ουσιαστικά κατέστρεψε την Θεία Λειτουργία.
Στον χώρο του Οικουμενισμού έθεσε τις βάσεις για την Πανθρησκεία με την Β’ Βατικάνειο Σύνοδο, αναγνωρίζοντας την «πνευματική ζωή» των αλλοθρήσκων.
Εξακολουθεί να στηρίζει την «Ουνία», αυτήν την καρικατούρα
της Ορθοδοξίας, με την οποία ως δούρειο ίππο
εξαπατά και προσηλυτίζει πιστούς, διαψεύδοντας έτσι πανηγυρικά
τις δήθεν ειλικρινείς προθέσεις της για ένωση.
Γενικώς υπάρχει ριζική αλλαγή του Παπισμού και
στροφή προς τον Προτεσταντισμό μετά την Β’ Βατικάνειο Σύνοδο, ως και
υιοθέτηση διαφόρων "πνευματικών" κινημάτων της «Νέας Εποχής».

Κατά τον Άγιο Συμεών Θεσσαλονίκης, τον
Μυσταγωγό, ο Παπισμός προκάλεσε στην Εκκλησία μεγαλύτερη
ζημία από όση προκάλεσαν όλες μαζί οι αιρέσεις και τα
σχίσματα.
Οι Ορθόδοξοι είχαμε κοινωνία με τους προ του σχίσματος
πάπες και πολλούς πάπες τους εορτάζουμε ως αγίους. Όμως οι μετά
το σχίσμα πάπες είναι αιρετικοί και αντίχριστοι, σύμφωνα και με τα
λόγια του μεγάλου και σύγχρονου Αγίου μας Κοσμά του Αιτωλού:
«Ὁ ἕνας ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ εἶναι ὁ ΠΑΠΑΣ, καί ὁ ἕτερος εἶναι αὐτός πού εἶναι στό κεφάλι μας... αὐτοί οἱ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ εἶναι εἰς τήν ΑΠΩΛΕΙΑΝ...». .(2)
Έπαυσαν να είναι διάδοχοι στον θρόνο της Ρώμης, δεν έχουν
αποστολική διαδοχή, επειδή δεν έχουν την πίστη
των Αποστόλων και των Πατέρων. Δια τον λόγο αυτόν
τον εκάστοτε πάπα «οὐ μόνον οὐ κοινωνικόν ἔχομεν, ἀλλά καί αἱρετικόν ἀποκαλοῦμεν».
Και όπως
λέγει ο Άτλας της Ορθοδοξίας Μάρκος ο Ευγενικός: «Ἡμεῖς δι’
οὐδέν ἄλλο ἀπεσχίσθημεν τῶν Λατίνων, ἀλλ’ ἤ ὅτι εἰσίν οὐ μόνον
σχισματικοί, ἀλλά καί αἱρετικοί».(3)
Λόγω όλων αυτών των αιρέσεων και βλασφημιών, ιδιαιτέρως εναντίον του Αγίου Πνεύματος με την διδασκαλία
περί του Filioque, έχασαν το Άγιο Πνεύμα,
και όλα σ’ αυτούς είναι αχαρίτωτα. Κανένα μυστήριό τους δεν
είναι έγκυρο σύμφωνα με την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και κατά
τον Άγιο Συμεών:
«Βλασφημοῦσιν ἄρα οἱ καινοτόμοι καί πόρρω τοῦ Πνεύματος
εἰσί, βλασφημοῦντες κατά
τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καί οὐκ ἐν αὐτοῖς ὅλως τό Πνεῦμα τό Ἅγιον· διό καί τά αὐτῶν ἀχαρίτωτα, ὡς τήν χάριν
τοῦ Πνεύματος ἀθετούντων καί ὑποβιβαζόντων αὐτό... διό καί τό Πνεῦμα οὐκ ἐν αὐτοῖς τό Ἅγιον, καί οὐδέν πνευματικόν ἐν αὐτοῖς καί καινά πάντα
καί ἐξηλλαγμένα τά ἐν αὐτοῖς καί παρά τήν θείαν παράδοσιν».(4)

Παραπομπές
(1) (Ιω. ιε΄ , 26)
(2) Άγιος Κοσμάς Διδαχή Η’ (Αγίου Κοσμά του
Αιτωλού, Διδαχές, εις Ι. ΜΕΝΟΥΝΟΥ, εκδόσεις «Τήνος», Αθήνα,)
(3) Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός εν τη ΚΕ’ συνελεύσει της ψευδοσυνόδου Φεράρας. Βλέπε και Ιερόν Πηδάλιον ερμηνεία ΜΣΤ’ Αποστ. Καν., σελ. 55
(4) Διάλογος 23, PG 155, 120-121. Επιστολή περί των Μακαρισμών 5, εν D. BALFOUR, Συμεών αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης (1416/17-1429), Έργα Θεολογικά, Ανάλεκτα Βλατάδων 34, Θεσσαλονίκη 1981, σελ. 226


