- 1 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 2 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 8 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- Το Σύμβολον της Πίστεώς μας και η Ερμηνεία του
- 6 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 3 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 5 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 12 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 9 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 4 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 7 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 10 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
- 11 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
Το Σύμβολον της Πίστεώς μας
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
27/12 Στέφανος ο Πρωτομάρτυς και Αρχιδιάκονος *
ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Μέσα στην εορτή των γενεθλίων του Χριστού, εορτάζεται σήμερα η "γενέθλιος ημέρα" του αγίου Πρωτομάρτυρος και Πρωτοδιακόνου Στεφάνου.
Ο Στέφανος, ο "πλήρης πίστεως και δυνάμεως", είναι το πρώτο θύμα, μετά τον "άμωμον", που πέθανε στο Σταυρό. "Πρώτος εν διακόνοις, πρώτος και εν μάρτυσιν", όπως ψάλλει η Εκκλησία.
Ο Ευαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων, μας δίνει το πρώτο "μαρτύριον" της Εκκλησίας - την δραματική απολογία και τον θάνατο του Πρωτομάρτυρος, την πρώτη μαρτυρία για τον Ιησού και την Ανάσταση, επισφραγισμένη με την θυσία και το αίμα του Μάρτυρος.
Η τελευταία λέξη στο "μαρτύριον", εμπνευσμένη στον Ευαγγελιστή από το Άγιον Πνεύμα, είναι το "εκοιμήθη", γεμάτη ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
14/12 Απολλώνιος, Αρριανός και Φιλήμων, Μάρτυρες *
ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ, ΑΡΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΦΙΛΗΜΩΝ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Άγιος Απολλώνιος, μαζί με τους αγίους Φιλήμονα και Αρριανό έζησε στα χρόνια του βασιλιά Διοκλητιανού (290 μ.Χ.) και το μαρτύριό τους έγινε ως εξής:Ο ηγεμόνας της Θήβας στην Αίγυπτο Αρριανός, συνέλαβε 37 χριστιανούς. Ένας απ’ αυτούς, ο Απολλώνιος, δείλιασε τα βασανιστήρια και έδωσε τέσσερα φλουριά και τα ρούχα του στον Φιλήμονα, που έπαιζε σουραύλι και να θυσιάσει αυτός στα είδωλα αντί αυτού. Ο Φιλήμονας φόρεσε τα ρούχα, συγχρόνως συνδέθηκε νοητά και με τη χριστιανική πίστη. Και όταν διατάχθηκε να θυσιάσει στα είδωλα, αυτός ομολόγησε τον Χριστό. Τότε ο ηγεμόνας πρόσταξε να έλθει ο Φιλήμονας να παίξει με το σουραύλι του, για να ελκυσθεί ο δήθεν Απολλώνιος. Αλλά ο Φι... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
6 ον Άρθρον του Συμβόλου - Ερμηνεία
Παρασκευή, 21 Ιουνίου 2024 - 7104 εμφανίσεις άρθρου

Άρθρον 6ον
«

Της Ελένης Σταμούλου, Θεολόγου
Μετά την Ανάστασή Του ο Κύριος και αφού παρέμεινε για σαράντα ακόμη ημέρες κοντά στους μαθητές Του, προς ενίσχυση και στερέωσή τους, έως ότου πέμπψει το Πνεύμα το Άγιον να τούς καθοδηγεί, «Ανελήφθει εις τούς ουρανούς» απ’ όπου είχε έλθει και κατέλθει.
Μόλις ο Θεός Λόγος περάτωσε την αποστολή που του είχε αναθέσει ο Πατήρ, για την σωτηρία του ανθρώπου, δεν υπήρχε πια λόγος να παρατείνει την παρουσία Του στον κόσμο και επέστρεψε εις τούς κόλπους του Πατρός.
Το Σύμβολο στο σημείο αυτό, χρησιμοποιεί γλώσσα ανθρωπομορφική.
Παρουσιάζεται ο Υιός να κάθεται σε θρόνο «εκ δεξιών του Πατρός», δηλώνοντας έτσι ισότιμη δόξα και εξουσία.
Με την επαναφορά του Υιού στους Πατρικούς κόλπους, φανερώνεται πλέον όλη η δόξα Του, που προαιωνίως μεν είχε, έπρεπε όμως να την κρατά κρυφή από τούς ανθρώπους κατά την σωτήρια δράση Του στην γη.
Επανέρχεται λοιπόν σε αυτό που ήταν πριν την ενανθρώπησίν Του, με μία όμως διαφορά πλέον. Την Υπόσταση και την Θεότητά Του, συνοδεύει τώρα η θεωμένη ανθρωπίνη φύσις Του, η οποία δεν θα πάψει ούτως να υπάρχει εις τους αιώνας των αιώνων.
Με άλλα λόγια πιο απλά, η Υπόστασις του Θεού Λόγου φέρει ενωμένη μαζί Της την θεωμένη ανθρωπίνη φύση μας. Αυτήν δηλαδή, την ανθρώπινη φύση μας, που έκανε και δική Του ο Ιησούς Χριστός, με την θεία Του ενανθρώπηση.
Συνεπώς μετά την Ανάληψη του Κυρίου μας, στην Αγία Τριάδα υπάρχει πλέον ο Πατήρ, ο Υιός μαζί με την ανθρωπότητά Του, την θεωμένη δηλαδή ανθρώπινη φύση Του και το Άγιον Πνεύμα!



