- Ο Παρακλητικός Κανόνας της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης του Σινά (Βίντεο)
- Λόγος εις τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου (Αγίου Πρόκλου Κων/λεως)
- Σημεία των Καιρών: Θεομηνίες, Πυρκαγιές, Καταστροφές, Πόλεμοι, ακοές πολέμων, Λιμοί, Λοιμοί, Σεισμοί...
- Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: Ο Μεγάλος Ομολογητής της Πίστεως (Ομιλία Αυγουστίνου Καντιώτη)
- Οι Άγγελοι κατά την Αγία Γραφή
- Οι λίγοι καθυστερημένοι ανάμεσα στους σημερινούς ανθρώπους (Φώτη Κόντογλου)
- Η Αποτείχιση Ορθοδόξων Πιστών από τους Αιρετικούς Επισκόπους
- Όσιος Νείλος ο Μυροβλήτης-Αγιορείτης (Βιογραφία - Προφητείες)
- «Κατά Ενωτικών»: Ένα σπουδαίο βιβλίο κατά του Οικουμενισμού και της Ενώσεως των Εκκλησιών!
- Τα δύο δένδρα. Ο Άνθρωπος απαρνήθηκε τη γνώση και την απλή ζωή (Φώτη Κόντογλου)
- Η προς Διόγνητον Επιστολή
- Περί Σεισμών: Φυσικά Φαινόμενα ή Θεομηνίες;
- «Του αλλοιώσαι καιρούς και νόμους»
- «Μνημονεύετε της Γυναικός Λώτ...»
- Η Αμφίεση των Γυναικών
- Οι σημερινοί διάδοχοι του... Χριστού!
- π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: «Ζούμε σε ημέρες Νώε και του ερχομού της Δευτέρας Παρουσίας»!
- Η ασέβεια των σημερινών κληρικών στα Δόγματα και τις Παραδόσεις της Εκκλησίας
- Ο «ευσεβισμός» της υποκρισίας
- Η ψήφιση του Νόμου για τον «γάμο» των ομοφυλοφίλων
- «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι». Γιατί ο Θεός στέλνει πνεύμα πλάνης στους ανθρώπους;
- Η έσχατη μάχη
- Τελικά θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;
- Μία μεγάλη σύγχρονη Πλάνη σχετικά με την εορτή και την <εικόνα> της Αγίας Τριάδος
- Η Άλωσις της Πόλεως 29/5/1453
- Ο Ιορδάνης Ποταμός (ομιλία Αυγ. Καντιώτη)
- «ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ! ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»!
- Τι κρύβεται πίσω από την επίσημη επίσκεψη του Πρίγκιπα Ουίλλιαμ εις το Ισραήλ, την Ιορδανία, και την Παλαιστίνη;
- Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Β΄)
- Τρεις Προφητείες του Αγίου Κοσμά για τον Αντίχριστον την Δευτέρα Παρουσία και το πότε θα γίνει το Τέλος του Κόσμου
- Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Α΄) «Τί κρύβεται πίσω από την «αντίθεση» της Γραφής για την εορτή της Μεταμορφώσεως;»
- 2018 Το Τέλος του Κόσμου - Η Δευτέρα Παρουσία (ολόκληρο το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή)
- Η απάντηση σε όσους ισχυρίζονται, ότι κανείς -ακόμη και ο Χριστός ως άνθρωπος- δεν γνωρίζει πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
- Πέντε προφητείες των Εβραίων για τον ερχομό του μεσσία τους που εκπληρώθηκαν μέσα στο έτος 2016
- Γιατί ο Ιησούς Χριστός αποκαλύφθηκε στην Αγία Φωτεινή και όχι στο ιερατείο της εποχής εκείνης;
- Οι αποφάσεις της Ι. Συνόδου είναι πάντοτε αλάθητες; Τι διδάσκει η ιστορία της Εκκλησίας μας;
- Κορυφώνεται η παγκόσμια εκστρατεία επιβολής της έλευσης του Αντιχρίστου
- Θα μας ενημερώσει άραγε ο Θεός στα έσχατα χρόνια, ότι έρχεται ο Αντίχριστος και το Τέλος του Κόσμου; ή θα μας αφήσει στο σκοτάδι;
- Τα ψέματα, οι συκοφαντίες, οι πλάνες και η παραπληροφόρηση της Ο.Ο.Δ.Ε. και των ομοίων της
- Πρέπει να μιλάμε για τον Αντίχριστο και τα έσχατα χρόνια;
- Απάντηση σε όσους λένε ότι κανείς δεν γνωρίζει την ημέρα της Β΄Παρουσίας
- Η Ημέρα της Περιτομής προτύπωση της Β΄ Παρουσίας
- ΟΟΔΕ: Μια Αιρετική Ομάδα
- Η δήθεν καταδίκη του βιβλίου του π. Μαξίμου υπό της Δ.Ι.Σ.
- Ο Χριστιανός οφείλει να είναι πάντα έτοιμος και δεν του χρειάζεται να γνωρίζει τον χρόνο της Β΄Παρουσίας
- VIDEO από εκπομπές του π. Μαξίμου
Κινητές Εορτές του Ενιαυτού
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
10/12 Μηνάς ο Καλλικέλαδος, Ερμογένης και Εύγραφος, Μά
ΑΓΙΟΙ ΜΗΝΑΣ Ο ΚΑΛΛΙΚΕΛΑΔΟΣ, ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ ΚΑΙ ΕΥΓΡΑΦΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Των αγίων Μαρτύρων η άθληση μοιάζει σαν τα δένδρα, που γύρω στις ρίζες τους πετούν νεόφυτα και παραβλάσταρα. Όταν ένας μαρτυρεί, γύρω του φυτρώνουν νέοι μάρτυρες, όπως συνέβει με τον άγιο Μηνά τον καλλικέλαδο και τους δύο συναθλητάς του Ερμογένη και Εύγραφο, των οποίων η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη.Ο άγιος Μηνάς, στρατιωτικός το επάγγελμα, στάλθηκε στην Αλεξάνδρεια, για να διαλύση επαναστατικές ταραχές και με τον καλό του τρόπο και τον ωραίο του λόγο - γι’ αυτό κι ωνομάσθηκε καλλικέλαδος - κατώρθωσε να τους κάμη όλους σχεδόν χριστιανούς. Εστάλθηκεν ύστερα ο Ερμογένης για να συλλάβη τον Μηνά και με τα πρώτα βασανιστήρια στα οποία τον υπέβαλε, βλέποντας την καρτερία του, έγινε κι ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
27/11 Ιάκωβος ο Πέρσης Μεγαλομάρτυς *
ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ Ο ΠΕΡΣΗΣ, ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Στα ιερά Ευαγγέλια έχουμε την άρνηση του Πέτρου και την έπειτα μετάνοιά του, που με πικρά δάκρυα έκλαψε για το παράπτωμά του. Και όχι μόνο ο Απόστολος του Χριστού "εξελθών έξω έκλαυσε πικρώς", αλλά και με το αίμα του τελευταία ξέπλυνε την άρνησή του. Αλλά και στην ιστορία των αγίων Μαρτύρων της Εκκλησίας έχουμε παρόμοιο παράδειγμα με τον Άγιο Ιάκωβο τον Πέρση, του οποίου σήμερα η Εκκλησία τιμά την μνήμη. Όχι μονάχα μετανόησε και έκλαψε, γιατί αρνήθηκε τον Χριστό, μα και το αίμα του έδωκε στο τέλος για το Σωτήρα.Το μαρτύριό του είναι φοβερό και να το διαβάζη κανείς. Εκόπηκαν κομμάτια - κομμάτια από κάθε κλείδωση τα χέρια και τα πόδια του Αγίου Μάρτυρος και τελευταία έπεσε και η κεφαλή του. Ο Άγι...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος
Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2024 - 10953 εμφανίσεις άρθρου
ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Απολυτίκιον. Ήχος πλ. δ΄.
Ευλογητός ει, Χριστέ ο Θεός ημών, ο πανσόφους τους αλιείς αναδείξας, καταπέμψας αυτοίς το Πνεύμα το άγιον, και δι’ αυτών την οικουμένην σαγηνεύσας, φιλάνθρωπε, δόξα σοι.
Κοντάκιον. Ήχος πλ. δ΄.
Ότε καταβάς τας γλώσσας συνέχεε, διεμέριζεν έθνη ο Ύψιστος· ότε του πυρός τας γλώσσας διένειμε, εις ενότητα πάντας εκάλεσε· και συμφώνως δοξάζομεν το Πανάγιον Πνεύμα.
Την Δευτέρα μετά την Πεντηκοστή, η Εκκλησία μας εορτάζει το
Άγιον Πνεύμα. Το Άγιον Πνεύμα είναι το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το οποίο
εκπορεύεται εκ του Πατρός. Είναι ομοούσιο με τα πρόσωπα του Πατρός και του Υιού
και κατά το Σύμβολο της Πίστεως μας «συμπροσκυνείται και συνδοξάζεται» με τον
Πατέρα και με τον Υιό, και είναι ίσο κατά τη λατρεία και την τιμή.
Τα χαρίσματα του
Αγίου Πνεύματος
«...Μεγάλα είναι και ξεπερνούν την ανθρώπινη λογική τα χαρίσματα
που μάς δώρισε σήμερα ο φιλάνθρωπος Θεός. Γι’ αυτό ας χαρούμε όλοι μαζί και
σκιρτώντας από αγαλλίαση ας ανυμνήσουμε τον Κύριό μας. Γιατί η σημερινή ημέρα
είναι για μάς εορτή και πανηγύρι.Όπως δηλαδή διαδέχονται η μια την άλλη οι
εποχές και οι κινήσεις του ήλιου, έτσι ακριβώς και στην Εκκλησία η μία εορτή
διαδέχεται την άλλη και με τον τρόπο αυτό απ’ τη μια πηγαίνουμε στην άλλη. Πριν
από λίγο καιρό εορτάσαμε τον σταυρό, το πάθος και την Ανάσταση, και ύστερα από
αυτά την Ανάληψη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού στους ουρανούς. Σήμερα φθάσαμε
στην κορυφή των αγαθών, σ’ αυτήν την κορωνίδα των εορτών, βρισκόμαστε πια στην
πραγματοποίηση των επαγγελιών του Κυρίου. «Γιατί αν φύγω –λέει- θα σάς στείλω
άλλον Παράκλητο, και δεν θα σάς αφήσω ορφανούς». (Ιωάν. 16,6). Βλέπετε το
πατρικό Του ενδιαφέρον; Βλέπετε την ανέκφραστη φιλανθρωπία Του; Πριν λίγες
ημέρες ανελήφθη στον ουρανό, κάθισε στον βασιλικό θρόνο, στα δεξιά του Πατρός,
και σήμερα μάς στέλνει ως δώρο τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και μ’ αυτόν
τον τρόπο μάς χορηγεί άπειρα ουράνια αγαθά. Γιατί, πες μου, ποιο από τα αγαθά
που συμβάλλουν στη σωτηρία μας δεν μάς δόθηκε από το Άγιο Πνεύμα;
Με τη χάρη Του απαλλασσόμαστε απ’ τη δουλεία του διαβόλου,
καλούμαστε στην ελευθερία του Χριστού, οδηγούμαστε στην ουράνια υιοθεσία,
αναγεννιόμαστε απ’ την αρχή και ξεφορτωνόμαστε το βαρύ και δυσβάστακτο φορτίο
των αμαρτιών μας. Με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος βλέπουμε να υπάρχουν τόσοι
ιερείς κι έχουμε τάγματα διδασκάλων της Εκκλησίας. Απ’ την πηγή αυτή πήγασαν
πλούτη προφητειών και χαρίσματα ιάσεων και όλα τα άλλα που συνήθως στολίζουν
την Εκκλησία του Θεού από το Άγιο Πνεύμα προέρχονται. Και φωνάζει ο Παύλος και
λέει: «Για όλα αυτά τα χαρίσματα ενεργεί το ένα και μοναδικό Πνεύμα, που τα
μοιράζει όπως θέλει στον καθένα χωριστά» (Α’ Κορ. 12,11).
«Όπως θέλει», λέει, όχι όπως έχει διαταχθεί. «Μοιράζει», και
δεν μοιράζεται. Έχει εξουσία, και δεν εξουσιάζεται. Γιατί ο Παύλος λέει πως
έχει και το Άγιο Πνεύμα την ίδια εξουσία, που έχει και ο Πατήρ. Κι όπως είπε
για τον Πατέρα «ο Θεός είναι εκείνος που ενεργεί παντού και πάντα» (Α’ Κορ.
12,6), έτσι λέει και για το Άγιο Πνεύμα «για όλα αυτά τα χαρίσματα ενεργεί το
ένα και μοναδικό Πνεύμα, που τα μοιράζει όπως θέλει στον καθένα χωριστά». Είδες
τέλεια εξουσία που έχει; Γιατί όσα πρόσωπα έχουν την ίδια φύση και ουσία είναι
φανερό ότι έχουν και την ίδια εξουσία, και όσα έχουν την ίδια αξία, σ’ αυτά μία
είναι η δύναμη και η εξουσία.
Χάρη στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος απαλλαχτήκαμε από τις
αμαρτίες, μ’ αυτήν ξεπλύναμε την ψυχή μας από κάθε ρύπο. Με τη δωρεά του Αγίου
Πνεύματος, ενώ ήμασταν άνθρωποι, γίναμε άγγελοι, όσοι βέβαια θελήσαμε να μάς
βοηθήσει η χάρη Του, χωρίς να αλλάξει η φύση μας, αλλά, κι αυτό είναι το πιο
αξιοθαύμαστο, διατηρήσαμε την ανθρώπινη φύση μας και μ’ αυτή επιδείξαμε
αγγελική συμπεριφορά. Τόσο μεγάλη είναι λοιπόν η δύναμη του Αγίου Πνεύματος!
Και όπως η πραγματική φωτιά όταν δεχτεί τον μαλακό πηλό τον καθιστά σκληρό
κεραμίδι, έτσι ακριβώς και η φωτιά του Αγίου Πνεύματος, όταν δεχτεί μια ψυχή
συνετή, ακόμη κι αν τη βρει πιο μαλακή κι απ’ τον πηλό, την κάνει πιο γερή κι
απ’ το σίδερο. Και κάνει ξαφνικά πιο καθαρό απ’ τον ήλιο εκείνον που έως τώρα
ήταν μολυσμένος απ’ την ακαθαρσία των αμαρτιών.[...]
«...Με τη δύναμη του ονόματος του Κυρίου Ιησού Χριστού», λέει,
«και με τη χάρη του Πνεύματος του Θεού μας». Είδες, αγαπητέ, τη δύναμη του
Αγίου Πνεύματος; Είδες ότι το Άγιο Πνεύμα, εξαφάνισε όλες αυτές τις κακίες, και
ότι εκείνους που ήταν προηγουμένως υποδουλωμένοι στις αμαρτίες τους, τους
ανέβασε ξαφνικά σε τόσο υψηλές τιμές;»
(Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
----+++----
ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΛΑΝΗ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ "ΕΙΚΟΝΑ" ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ "ΕΙΚΟΝΑ" ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ
Τα τελευταία χρόνια δεν είναι λίγοι εκείνοι που νομίζουν και πιστεύουν ότι την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, είναι και η εορτή της Αγίας Τριάδος, ότι εορτάζει δηλαδή η Αγία Τριάς.
Γι΄αυτό και κατά την ημέρα αυτή, εορτάζουν και όλοι οι Ιεροί Ναοί απανταχού της γής που τιμώνται επ’ονόματι της Αγίας Τριάδος.
Αυτό είναι ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ!
Άλλο εορτή του Αγίου Πνεύματος και άλλο εορτή της Αγίας Τριάδος.
Την Δευτέρα μετά την Αγία Πεντηκοστή, η Εκκλησία μας δεν εορτάζει την Αγία Τριάδα, αλλά το Άγιον Πνεύμα.
Το Άγιο Πνεύμα είναι το τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, το οποίο εκπορεύεται εκ του Πατρός και ΟΧΙ βέβαια και εκ του Υιού, όπως λένε οι Αιρετικοί Παπικοί.
Είναι ομοούσιο με το Πρόσωπο του Πατρός και του Υιού και ίσο κατά την λατρεία, την τιμή, και την προσκύνηση, αφού «συμπροσκυνείται και συνδοξάζεται» μαζί με τον Πατέρα και με τον Υιόν, σύμφωνα με το 8ο Άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως μας, που λέγει:
«Και εις το Πνεύμα το Άγιον, το Κύριον, το Ζωοποιόν, το εκ του Πατρός εκπορευόμενον, το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον, το λαλήσαν δια των προφητών».
Όπως διδάσκει η Εκκλησία μας, ως γνωστόν, ο ΘΕΟΣ μας είναι μεν ΕΝΑΣ, αλλά είναι και ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ.
Ένας μεν, γιατί είναι μία η Φύση και η Ουσία των τριών Προσώπων, Τριαδικός δε, γιατί είναι τρία τα Πρόσωπα και οι Υποστάσεις.
Το Άγιον Πνεύμα είναι μεν το τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, είναι Θεός κατά πάντα ίσο με τον Πατέρα και τον Υιόν, όπως είδαμε παραπάνω, δεν είναι όμως από μόνο Του η Αγία Τριάς, αλλά ΕΝΑ από τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος.
Όπως άλλωστε και τα άλλα δύο Πρόσωπα - Υποστάσεις, ο Πατήρ και ο Υιός, που και αυτά από μόνα τους δεν είναι ολόκληρη η Αγία Τριάδα.
Έτσι λοιπόν, έχουμε ΕΝΑΝ Θεόν Τρισυπόστατον, τον Πατέρα, τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα, που είναι μεν Τριάδα Ομοούσιος και αχώριστος, είναι όμως δε και τρία ξεχωριστά Πρόσωπα μεταξύ τους που δεν δέχονται σύγχυση ή ταύτιση.
Αλλά και εάν ακόμη υποθέταμε ότι ίσχυε, αυτή η λανθασμένη άποψη και συλλογιστική, ότι δηλαδή, όταν εορτάζει το Ένα Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, τότε εορτάζουν ταυτόχρονα και τα άλλα δύο Πρόσωπα και άρα όλη η Αγία Τριάδα, τότε θα έπρεπε και κάθε φορά που εόρταζε και το δεύτερον Πρόσωπον της Αγίας Τριάδος, ο Υιός και Λόγος του Πατρός, ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός, να είχαμε και πάλιν εορτή της Αγίας Τριάδος.
Και βέβαια δεν είναι ολίγες οι Δεσποτικές εορτές του Κυρίου μας, οπότε καταλαβαίνετε πόσες φορές θα έπρεπε να εορτάζουμε "εορτή" της Αγίας Τριάδος.
Δεν είναι όμως έτσι όπως πολύ καλά γνωρίζουμε όλοι μας...
Είναι λοιπόν Σφάλμα να λέγωμεν, ότι είναι η εορτή της Αγίας Τριάδος.
Δεν είναι της Αγίας Τριάδος, αλλά του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ!
Άλλο δε είναι εορτή του Αγίου Πνεύματος και άλλο εορτή της Αγίας Τριάδος. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα και γεγονότα.
Απόδειξη δε περίτρανη είναι ότι, η Ορθόδοξη Εκκλησία μας στο Συναξάριον της ημέρας, λέγει:
«Τη αυτή ημέρα, Δευτέρα της Πεντηκοστής, αυτό το Πανάγιον και ζωοποιόν και παντοδύναμον εορτάζομεν Πνεύμα, τον ένα της Τριάδος Θεόν, το ομότιμον, και ομοούσιον, και ομόδοξον τω Πατρί και τω Υιώ».
Βλέπετε εσείς πουθενά να λέγει "εορτή" της ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ; ΠΟΥΘΕΝΑ!
Σαφέστατα, ρητά και κατηγορηματικά, μας αναφέρει ότι, εορτάζομεν το "ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ" τον "ΕΝΑ της ΤΡΙΑΔΟΣ" και όχι και τα ΤΡΙΑ Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος.
Αλλά και όλη η ακολουθία της ημέρας αυτής, είναι επανάληψη της ακολουθίας της Πεντηκοστής και είναι αφιερωμένη στο Πρόσωπο του Αγίου Πνεύματος.
Εάν όμως ήταν η εορτή της Αγίας Τριάδος, δεν θα έπρεπε και τα τροπάρια και όλη η ακολουθία της εορτής, αλλά και το σχετικό Συναξάριον, (εκεί δηλαδή που ΠΑΝΤΟΤΕ αναφέρεται το τι ακριβώς εορτάζουμε την ημέρα εκείνη), να αναφέρονται στην Αγία Τριάδα και ΟΧΙ μόνον στο Άγιον Πνεύμα, στο τρίτο δηλαδή Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος;
Φυσικά και θα έπρεπε!
Άλλωστε, άλλη μία ακόμη μεγάλη απόδειξη ότι κατά την ημέρα αυτή την Δευτέρα μετά την Πεντηκοστή, είναι η εορτή του Αγίου Πνεύματος και όχι η "εορτή" της Αγίας Τριάδος, (η οποία βέβαια και δεν υπάρχει καθόλου ως "εορτή" της Εκκλησίας μας) είναι και το ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, συνηθίζει να εορτάζει πάντοτε την επόμενη ημέρα μετά από μία μεγάλη εορτή, το τιμώμενο πρόσωπο το οποίον συνετέλεσε στο γεγονός και στην εορτή της προηγούμενης ημέρας.
Παραδείγματα:
Ας δούμε ενδεικτικά τρία παραδείγματα:
α) Στίς 25 Μαρτίου, εορτάζουμε την εορτή του Ευαγγελισμού. Την αμέσως επόμενη ημέρα, στις 26 Μαρτίου, η Εκκλησία μας τιμά και εορτάζει, την Σύναξη του Αρχαγγέλλου Γαβριήλ, ο οποίος συνετέλεσε στον Ευαγγελισμό της Παναγίας μας.
β) Στις 25 Δεκεμβρίου, εορτάζουμε την Γέννηση του Ιησού Χριστού. Την αμέσως επόμενη ημέρα, στις 26 Δεκεμβρίου, η Εκκλησία μας τιμά και εορτάζει, την Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου, της Παναγίας μας, η οποία συνετέλεσε στην Γέννηση του Χριστού μας.
γ) Στίς 6 Ιανουαρίου, εορτάζουμε τα Άγια Θεοφάνεια και την Βάπτιση του Ιησού Χριστού. Την αμέσως επόμενη ημέρα, στις 7 Ιανουαρίου, η Εκκλησία μας τιμά και εορτάζει, την Σύναξη του Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννη, ο οποίος συνετέλεσε στην Βάπτιση του Χριστού μας.
Ε! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και εδώ.
Την Κυριακή της Πεντηκοστής εορτάζουμε την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στους Αγίους Αποστόλους. Την αμέσως επόμενη ημέρα, την Δευτέρα δηλαδή του Αγίου Πνεύματος, η Εκκλησία μας τιμά και εορτάζει το Πρόσωπο του Αγίου Πνεύματος το οποίον συνετέλεσε στον αγιασμό και φωτισμό των Αγίων Αποστόλων και δι’αυτών ολοκλήρου της Οικουμένης.
Πως όμως ξεκίνησε και δημιουργήθηκε το όλο θέμα;
(Η συνέχεια εδώ...)